נתניהו: "אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא – וגם להסתה נגדי"

רה"מ התייחס לתקיפת המפגינים בת"א: מצפה שהדין עם האחראים ימוצה; ריבלין: רצח מפגין או ר"מ - לא תרחיש דמיוני • פרסום ראשון: 3 נעצרו בחשד למעורבות • תיעוד ממצלמות האבטחה: רגעי התקיפה

זמן צפייה: 15:15

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (רביעי) לתקיפת המפגינים בתל אביב במהלך הפגנה נגדו ואמר כי "החקירה לגבי האירוע בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא". זאת, לאחר הביקורת שנמתחה עליו על כך שלא גינה את המקרה. בד בבד, המשטרה עצרה שלושה צעירים שלפי החשד היו מעורבים בתקיפה - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. החשודים נלקחו לחקירה.

"באותה מידה, אין מקום להסתה ולאיומים ברצח, המפורשים והמרומזים, נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב", הוסיף נתניהו. "לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך".

"אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא", כתב ראש הממשלה. "בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת - לנצח את הקורונה".

לכתבות נוספות בנושא >>

מ"מ המפכ"ל החליט: יחידות מיוחדות ינסו למנוע אלימות נגד מוחים

העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

מחאה נגד השר אוחנה: מפגינים חסמו את נתיבי איילון

אלימות בהפגנות בתל אביב
אלימות בהפגנות בתל אביב | צילום: חדשות 13

מי שעוד התייחס להפגנות הוא נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהתריע: "נוכח ההתפתחויות האלימות ביממה האחרונה - רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני. ידענו את המציאות האיומה והמטלטלת הזו".

"אויה על נפשותינו אם נתדרדר למציאות שכזו שוב", הוסיף הנשיא, "אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו. שיח הגינויים הפך מס שפתיים. כל גינוי נתקף מיד בשאלה 'למה לא גינית התרחשות אחרת והמהות נרמסה כליל'".

"אני זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי מפגינים ומבקש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם מחולליה. אני זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו וקורא למשטרת ישראל לקחת כל איום שכזה ברצינות מלאה. אין לנו את היכולת לזלזל בשום איום, קיומנו תלוי בכך. עכשיו, מייד, אופוזיציה כקואליציה - השמיעו קול ועשו מעשה להרגעת הרוחות ועצרו את האלימות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2007291446' autoplay='0' credit='אבי קנר' desc='' kid='1_pj4rw07l' duration='100'']

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לאירועים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את משטרת ישראל על פעולה מהירה ונחושה נגד מחוללי האלימות אמש. חרף כל המחלוקות, אין ולא יהיה שום הכשר לאלימות וכל מקרה יטופל במלוא החומרה. שלומם, ביטחונם וחירותם של אזרחי ישראל כולם, ללא הבדלי השקפה פוליטית, הוא ערך ראשון במעלה - וישמר בקפדנות על ידי משטרת ישראל. די לאלימות, בלי סייגים".

יו"ר האופוזיציה לפיד ענה לנתניהו וכתב: "גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להילחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור".

גם שר הביטחון גנץ התייחס לאלימות ואמר כי "אתמול בלילה נחצה קו אדום. אני קורא לנתניהו ולכלל חברי הממשלה לגנות, ולא פחות חשוב מכך - לעשות. אני, ראש הממשלה וכלל השרים חייבים להקשיב וגם לתקן".

בד בבד, גורמים המעורים בחקירת התקיפה מסרו לחדשות 13 כי "בקרוב המשטרה תשים את ידיה על כל המעורבים". הגורמים הוסיפו כי בניגוד לפרסומים - "כלל לא בטוח שלתוקפים יש קשר לארגון לה-פמיליה". מתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות את האלימות שפרצה בין המפגינים, כאשר כמה בחורים מכים אחרים באגרופים ובעיטות - ורצים מהמקום.

בתוך כך, המשטרה הכחישה את הדיווחים לפיהם יחידות מיוחדות ינסו למנוע אלימות נגד מוחים על ידי כך שהימ"מ והגדעונים יהיו נוכחים במחאות, והודיעה כי "בשלב זה, אין כל כוונה להפעיל יחידות אלה בהקשר של מחאות".

מפגיני הדגלים השחורים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: חדשות 13

כאמור, בהפגנות שהתקיימו אמש נגד ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתל אביב, הותקפו כמה מפגינים - שניים מהם טענו כי נדקרו. על פי מארגני מחאת "הדגלים השחורים", חמישה הועברו לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב שבעיר. באותו המקום, אחד המפגינים זרק אבן גדולה, לאחר שהותקף בעצמו, ופגע בשוגג בשוטר סמוי.

על פי עדויות מהאזור, המפגינים הותקפו באמצעות בקבוקי זכוכית וגז פלפל. רוב החשודים בתקיפה נמלטו - אחד נעצר. שי, אחד המותקפים, סיפר לחדשות כי הוא מקבל טיפול רפואי. והוסיף: "יהיה בסדר".