לראשונה בהיסטוריה

וויסקי מיושן בחביות יין כשרות למהדרין של ועד הכשרות סטאר קיי

ויסקי תוצרת המזקקה הגדולה בישראל Milk and Honey (חלב ודבש) בכשרות מהודרת של ועד הכשרות 'סטאר קיי' • תהליך הייצור נעשה בפיקוחו של הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א מגדולי הפוסקים בארה"ב, העומד בראש כשרות 'סטאר קיי' בארה"ב (כשרות)

(צילום: חיים אייזקוביץ)

לראשונה בהיסטוריה מזקקת "חלב ודבש", מתהדרת בתוצרת וויסקי ישראלי משובח בכשרות מהודרת, ללא כל חשש, בכשרות מהודרת של ועד הכשרות 'סטאר קיי' בראשות הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א .

הרב משה היינעמאן תלמידם הנאמן של מרן הגר"מ פיינשטין זצ"ל ומרן הגר"א קוטלר זצ"ל

הרב אהרון חסקל, העומד בראש כשרות 'סטאר קיי' בישראל מספר על הדרך הארוכה שהובילה לוויסקי כשר למהדרין, ללא כל חשש:

"במשך קרוב לעשרים שנה ביקרתי בלמעלה מ-100 מזקקות וויסקי בסקוטלנד ובאירלנד. חקרתי את הנושא הזה לעומק, עוד בשנים שבהן אנשים שומרי כשרות שתו ויסקי גם אם לא הייתה עליו חותמת כשרות.

"חלק מהציבור לא ידעו שבחלק מהמזקקות הייתה בעיית כשרות של חביות שרי – דהיינו, יישון בחביות יין נוכריים ("סתם יינם") וכן בחלק מהמזקקות דואגים להשאיר מעט יין בחביות כדי להשביח את הטעם של הוויסקי. לטעם של היין יש ממשות גדולה וחזקה ויש בכך בעיות כשרותיות מהותיות".

מזקקת "חלב ודבש", מתהדרת בתוצרת וויסקי ישראלי משובח בכשרות מהודרת

"למעשה", אומר הרב חסקל, "במזקקת 'חלב ודבש', זו פעם ראשונה שלקחו חביות יין כשרות למהדרין, של יקב שכל תוצרתו נעשית תחת כשרות מהדרין, ובחביות אלו משתמשים ליישון הוויסקי. גם חביות הקוניאק, הן של תוצרת קוניאק צרפתי כשר למהדרין. זה מהפך אמיתי בתחום כשרות הוויסקי. כיום יש לנו צוותי השגחה בספרד, בצרפת ובמדינות נוספות, כדי שגם החביות שמגיעות משם, אלו חביות כשרות למהדרין שיוצרו במיוחד עבורנו. על כל חבית מוטבע חותם כשרות שלנו ובכך כל התהליך, כולל ייצור החביות למזקקה, נעשה בפיקוח כשרותי מהודר".

איך משלבים חדשנות בעולם מסורתי ומוקפד? גב' ברן, סמנכ"לית "חלב ודבש" מסבירה: "הדרך שלנו לייצר בידול וחדשנות באה לידי ביטוי בכמה רבדים. ראשית, אנחנו מייצרים ויסקי במראה יותר עדכני. שנית, אנחנו המזקקה הראשונה שמיישנים את הוויסקי לא רק בחביות של שרי, אלא גם בחביות של יין רימונים. אנחנו מקבלים מיקב רימון חביות שבהן יין הרימונים עבר תהליך יישון, ומיישנים בו ויסקי. זה נותן טאצ' חדש לויסקי, מה גם שזה נעשה בחביות יין כשרות למהדרין, כך שכל התהליך, כולל החביות שבהן יושן היין, נעשות בהפקדה מלאה על כשרות מהודרת".

מערך הכשרות של "סטאר קיי" נחשב לאחד מגופי הכשרות המובילים בעולם היהודי, הפועל ב-102 מדינות. לכשרות "סטאר קיי" ניסיון של עשרות שנים במתן כשרות בעולם היין והוויסקי. כל התהליך מפוקח באופן הדוק תחת עינו הפקוחה של הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א מגדולי הפוסקים בארצות הברית, תלמידם הנאמן של מרן הגר"מ פיינשטין זצ"ל ומרן הגר"א קוטלר זצ"ל.

ב"סטאר קיי" מחלקה ייעודית לכל עולם היין והמשקאות החריפים, המעניקה מענה כשרותי מהודר ונרחב, החל משלב חומרי הגלם ועד לסיום תהליך הייצור.

הרב חסקל מסכם: " עד היום היה ידוע שוויסקי איכותי שמצוין על תווית הבקבוק , המילים "דאבל פיניש ", "ספיישל פיניש" , "חביות שרי" , "אולורוסו" או "פורט" , לא מתאים בתכלית למקפידים על הכשרות , מילים אילו הם מונחים המביעים שימוש בחביות המכילות סתם יינם וכאן הבשורה הגדולה, לראשונה הצלחנו בסיעתא דשמיא לאפשר לציבור המהדרין לשתות ויסקי שיושן בחביות יין כשר למהדרין ללא חשש ופקפוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר