מארק מארון אולי מוכר לרוב העולם מתפקידו בסדרה "GLOW" של נטפליקס, אבל בכובע השני והיותר ותיק שלו הוא מנחה פודקאסט פופולרי במיוחד ממוסך ביתו בארה"ב בשם "WTF", שזכה לתשומת לב רבה לפני כארבע שנים, אז התארח בו הנשיא אובמה בזמן שהיה בבית הלבן. מארון, שהקליט כבר יותר מ-1,100 פרקים, אירח בפרק האחרון את השחקן והקומיקאי סת' רוגן, אשר מקדם בימים אלה את סרטו החדש, "An American Pickle", בו הוא מגלם מהגר יהודי שנופל לתוך חבית של מלפפונים חמוצים בניו יורק בשנת 1919, ומתעורר 100 שנים לאחר מכן. במהלך השיחה כינה מארון את הריאיון "השיחה הכי יהודית", ובאופן חריג הקליט הודעה מקדימה לפני הפרק: "אם אתם לא אוהבים יהודים, זה הולך להפריע לכם".

הסיבה: השיחה עם רוגן נסובה בעיקר סביב המוצא שלו, הזהות היהודית שלו, מחנה הקיץ היהודי אליו נשלח בתור ילד ומנהגים יהודיים כמו שבעה. אלא שאז, באמצע הפודאקסט, השיחה קיבלה תפנית חדשה לכיוון דעתו של רוגן על מדינת ישראל, ומארון הרגיש צורך להשמיע אזהרה נוספת: "אנחנו הולכים לעצבן חבורה של יהודים".

רוגן, שהתחנך בבתי ספר יהודיים בוונקובר שבקנדה, אמר כי "האכילו אותו כמות אדירה של שקרים בנוגע לישראל", וכי הוא תוהה מדוע המדינה צריכה בכלל להתקיים. "מבחינתי זה נראה כמו תהליך מחשבתי מיושן", אמר רוגן, "אם הסיבות הן דתיות, אני לא מסכים איתן משום שאני חושב שדת זה טיפשי. אם הסיבות הן שימור העם היהודי זה גם לא הגיוני כי שוב, לא שומרים משהו שרוצים לשמר במקום אחד - במיוחד אם המקום הזה הוא מוכח כבלתי יציב". כשנשאל מה דעתו על יהודים שאינם בוחרים לגור בישראל, כמו אלה שעברו למדינות אחרות לאחר מלחמת העולם השנייה, ענה רוגן: "זאת אסטרטגיה יותר טובה. אתה לא שומר את כל היהודים שלך בסל אחד".

"אם אני מנסה לשמור על דברים, אז אני אשים אותם בבלנדר ואקווה שזה המקום הטוב ביותר", התלוצץ רוגן, "זה יעבוד. זה לא הגיוני מבחינתי. ואני גם חושב שבתור יהודי האכילו אותי כמות אדירה של שקרים על ישראל לאורך כל חיי! הם לעולם לא אומרים לך את זה, דרך אגב, שהיו שם אנשים. הם גורמים לזה להיראות כאילו המקום הזה פשוט ישב שם ריק, כאילו הדלת המזדיינת הייתה פתוחה!... הם שוכחים לכלול את החלק הזה בפני כל אדם יהודי צעיר". מארון, שהוא ממוצא יהודי גם הוא ואף מתלוצץ על כך במופעי הסטנד אפ שלו, הגיב ואמר: "אני מפחד לדבר על זה", ורוגן הגיב: "אני מפחד מיהודים! אני מאה אחוז מפחד מיהודים".

שאר השיחה, כאמור, הכילה לא מעט התייחסויות לעבר היהודי של רוגן. כך, למשל, סיפר השחקן כי סבו היה שרברב, וכי משפחתו הגיע מרקע קשוח של עובדי צווארון כחול. "סבא שלי שיחק פוטבול מקצועי בקנדה", סיפר, "והוא היה שרברב... סבא רבא שלי מהצד השני היה דוור, והם היו קשוחים! והאמת שמשם הגיע הרעיון לסרט. סיימון ריץ', התסריטאי, אמר: 'אני מסתכל על תמונה ישנה של סבא שלי כשהוא היה בגילי, ואני לא יכול שלא לחשוב שאם היינו מכירים זה את זה הוא היה פאקינג שונא אותי ומכסח לי את הצורה... וסבא שלי היה נחמד אליי, אבל היה אפשר לדעת שהוא חושב שאני רכיכה'". מארון הגיב ואמר: "תמיד הייתה לי תאוריה לגבי זה, שיש את היהודי שהוא איכר, היהודי שהוא מלחין, היהודי שהוא מתמטיקאי, ואני בהחלט לא יהודי מתמטיקאי, ואני לא חושב שגם אתה".

רוגן, שנשוי לאישה בשם לורן מילר, אף אמר כי זה מקרי לחלוטין שהיא יהודייה, וכי לא הייתה לו שם בעיה להינשא לגויה. "זה מפריע לה שאני אומר את זה", הודה, "כי היא רוצה שליהדות שלה יהיה ערך מסוים עבורי, למרות שאין לה בשום צורה ואופן". מארון הגיב: "אני הייתי נשוי ליהודייה וזה לא עבד, ואז הייתי נשוי לגויה וגם זה לא עבד". רוגן הוסיף ואמר כי "נשים לא יהודיות שיצאתי איתן תמיד חשבו שאני איזה חידוש, כאילו שהן מעולם לא היו בחברתו של אדם מצחיק בחיים שלהן... אני לא מצחיק יותר מכל דוד יהודי ממוצע".

רוגן אף טען שככל שהוא מתבגר הוא מעריך יותר את מנהג השבעה: "יש ביהדות הרבה פרוטוקולים וזה עוזר. השבעה גורמת לך לעבוד ומכריחה אותך לעשות דברים, להתעמת עם זה, להיות בחברת אנשים ולדבר איתם. היא מכריחה אותך לאכול, לשתות, וזו דת. פתאום הבנתי שמדובר בכלי מאוד יעיל שהדת יצרה סביב משהו מאוד כואב, והשקיעו הרבה מחשבה בזה, בין אם מאמינים בזה או לא".

בנוסף, שוחח רוגן על האנטישמיות שחווה בימי חייו ואמר: "אני זוכר שאבא שלי אמר לי 'אנשים שונאים יהודים. רק תהיה מודע לזה. הם פשוט שונאים', ולמען האמת אני שמח שהוא הנחיל בי את זה מגיל מאוד צעיר, כי אם הוא לא היה עושה את זה, הייתי בהלם תמידי מכמה בני זונות בעולם שונאים יהודים, כי הם שונאים! זה מחלחל ובלתי פוסק ומופנה כלפי כל כך הרבה יהודים עד שזה מבלבל אותם והם לא חושבים שזה נכון. השקעתי הרבה מחשבה בלמה זה קורה... אנשים פשוט שונאים אנשים שלא נראים כמוהם... אני חושב שלאנשים יש גם פחד מוזר מאנשים שנראים כמוהם אבל לא מאמינים באותם הדברים שהם מאמינים בהם".