בבסיס חיל האוויר בחצור צולמה השבוע התקהלות אסורה של עשרות חיילים. בתמונות שהגיעו למייל האדום של N12 נראים עשרות חיילים המשרתים שם, מתקהלים סביב האוטובוסים שאמורים לפזר אותם ביחידות השונות בבסיס. אחד החיילים סיפר: "כך נראה כל בוקר בבסיס". בדובר צה"ל הגיבו: "מודים לכתב על הסבת תשומת הלב".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אחד החיילים שמשרת בבסיס סיפר כי זו תופעה שמתרחשת בכל יום: "כל החיילים צריכים להגיע למקומות שלהם באותה שעה, ואז קורה שכמאה חיילים מנסים להידחס לאוטובוס אחד. בסופו של דבר עולים רק כ-65, האוטובוס מפוצץ והרבה חיילים עומדים במעבר".

התקהלות  חיילים ליד בסיס חייל האוויר חצור
התקהלות חיילים בבסיס חייל האוויר חצור

יתר החיילים שלא מצליחים לעלות להסעה נאצלים להמתין כרבע שעה לאוטובוס הבא ובדרך כלל מאחרים למסדר שלהם וננזפים או מקבלים תלונה. "בזמן הקורונה זה פשוט מזעזע, חייל אחד שיימצא חולה ידביק פה את כולם במהירות שיא" הוסיף החייל. "כבר חודש אנחנו מנסים לדבר עם הבכירים שישימו שניים או שלושה אוטובוסים בשעה הזאת כדי שלא יהיה עומס, שלא לדבר על זה שאמורה להיות הגבלה של 25 נוסעים באוטובוס".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מודים לכתב על הסבת תשומת הלב ונקפיד לרענן את ההנחיות בנושא. בהתאם לנהלי צה"ל ניתן להעלות עד 46 חיילים להסעה צבאית. במקרה המדובר, מגיעות בכל בוקר הסעות צבאיות לאיסוף החיילים מאזור המגורים בבסיס לאזור המבצעי בבסיס".

התקהלות  חיילים ליד בסיס חייל האוויר חצור
התקהלות חיילים ליד בסיס חייל האוויר חצור

"החיילים מחולקים לפי הטייסות ולפי זמנים מוגדרים לכל טייסת, על מנת למנוע ערבוב בין הטייסות", הוסיפו בצה"ל. "על כל אוטובוס עולים עד 46 חיילים בכל פעם, ולאחר מכן האוטובוס חוזר לאסוף חיילים נוספים עד שאחרון החיילים מגיע לטייסת. באזורי תחנות ההיסעים מתבצעת אכיפה לשמירה על עטיית מסיכות למהלך ההמתנה להסעה ולמהלך הנסיעה באוטובוס".