בשורות משמחות מתאילנד - אוכלוסיית הטיגריסים בטבע מראה סימני התאוששות: שלושה טיגריסים חדשים צולמו באמצעות מצלמה נסתרת, באזור במערב המדינה שבו לא נצפו במשך יותר מארבע שנים. השלושה, טיגריסים מסוג הודו-סיני, יחודיים לחלק זה של אסיה, ומספרם הלך וצנח בשנים האחרונות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

על פי החוקרים, שלושה טיגריסים צעירים נקלטו בעדשת המצלמה בחודשים האחרונים. אחד מהם אף התקרב למצלמה כדי לבחון אותה. המיקום המדויק שבו צולמו הטיגריסים לא פורסם, כדי להגן עליהם מפני ציידים.

"אנחנו מאמינים שהם די צעירים, כולם זכרים", מסר כריס האלאם מארגון "פנתרה" - האיגוד העולמי לשימור אוכלוסיית החתוליים. האלאם, שהיה שותף למאמץ התיעוד, הסביר כי מדובר בהתפתחות משמעותית משום שהיא מעידה על כך שהאזור נחשב בעיני הטיגריסים למוגן מספיק ובעל שפע של חיות טרף עבורם.

שלושה טיגריסים נצפו בתאילנד
שלושה טיגריסים תועדו בתקופה האחרונה

"אנחנו לא יודעים בוודאות שהם התמקמו שם, אבל אנחנו עוקבים אחריהם", הוסיף. "הנוכחות שלהם באזור שבו התגוררו בני מינם בעבר מסמנת שיקום. תאילנד היא חיונית מאוד עבור שימור אוכלוסיית הטיגריסים - זהו מעוז התקווה האחרון שלהם".

על פי מנהלי תוכנית השימור, חיים כעת רק 160 טיגריסים מסוג זה בג'ונגלים של תאילנד. עוד הוסיפו כי בעולם כולו יש בערך 3,900 טיגריסים בטבע - לעומת כמאה אלף לפני מאה שנים - ועל כן מתבצע מאמץ כביר לשמרם. חלקם נדדו ככל הנראה דרומה: אחד הטיגריסים נע כ-80 קילומטרים דרומה והתמקם קרוב לגבול עם מיאנמר.

הסרטונים של הטיגריסים צולמו בחודשים פברואר ומרץ, ופורסמו לרגל "יום הטיגריס הבין-לאומי". החיות תועדו במאמץ משותף של תוכנית שבה השתתפה מחלקת הפארקים הלאומיים וחיות הבר של תאילנד (DNP), האיגוד העולמי לשימור אוכלוסיית החתוליים ("פנתרה") והאגודה הזואולוגית של לונדון (ZSL).

שלושה טיגריסים נצפו בתאילנד
"סימן מעודד לתקווה"

האיום הגדול ביותר על קיומו של המין הוא הציידים הבלתי חוקיים, שתופסים אותם במלכודות ומוכרים אותם ברשת לכל המרבה במחיר. התיעוד מעורר תקווה שהטיגריסים חזרו ליערות המדינה, לאחר שהציד דילל את מספרם, וחסידי שימור הטבע במדינה מייחלים לכך שהתיעוד יבשר על שיפור תנאי ההישרדות של הטיגריסים.

"בתוך ים של חדשות שמעוררות ספק לגבי עתיד חיי הבר והפרא בכדור הארץ שלנו, ההתפתחות הזו היא סימן מעודד ומבורך לתקווה", אמר ג'ון גודריץ', המדען הראשי ומנהל תוכנית הטיגריסים של "פנתרה". עוד טען כי התיעוד הוא "נקודת מפנה אפשרית עבור הטיגריס, שנמצא בסכנת הכחדה בתאילנד".

בשנת 2010, כל 13 המדינות שבהן חיים טיגריסים התחייבו להכפלת המספר עד לשנת 2022. בחלק מהמדינות - תאילנד, הודו ונפאל - נרשמו הישגים, אך מנגד אוכלוסיית הטיגריסים בלאוס נכחדה ובחצי האי המלזי הם עשויים להיכחד בתוך כשנתיים.