מסתמן: ישראלים שחוזרים ממדינות ירוקות - לא יחויבו בבידוד

פרסום ראשון: מסתמנת הסכמה בממשלה, לפיה לא כל מי שינחת בנתב"ג יצטרך להיכנס לבידוד - אלא רק אם ביקר במדינה עם תחלואה גבוהה • שיא נדבקים שלילי חדש: 2,093 אובחנו אתמול – 322 במצב קשה

זמן צפייה: 02:09

פרסום ראשון: מסתמנת הסכמה בממשלה - ישראלים שחוזרים ממדינות ירוקות לא יחויבו בבידוד. מנגד, מטיילים שיחזרו ממדינות אדומות יידרשו להיכנס לבידוד. בשלב זה עדיין אין החלטה בנוגע לבדיקות שיידרשו לעבור החוזרים ובנוגע להקמת מעבדת בדיקות בנתב"ג. כפי שמסתמן, יהיה ניסיון להפעיל את המתווה כבר בשבועות הקרובים.

מוקדם יותר היום (רביעי) המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו התייחס למתווה המסתמן בוועדה לביקורת המדינה, ואמר כי משרדו יאשר בקרוב מתווה לפתיחת השמיים, שבמסגרתו המגיעים ממדינות "ירוקות" לא יידרשו להיכנס לבידוד ולבצע בדיקות קורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מ"מ המפכ"ל החליט: יחידות מיוחדות ינסו למנוע אלימות נגד מוחים

גמזו: "האמון התערער. לא יהיו עוד הגבלות ללא היגיון"

פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

"השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד", אמר שר התיירות אסף זמיר. "הצורך בבחינת נוסעים ובדיקתם ילווה אותנו שנים קדימה ולכן אין ספק שנדרשת השקעה תשתיתית ורפואית גדולה בנתב"ג לרבות הקמת מעבדות, בדיקות ונהלים".

שמואל זכאי, מנהל שדה התעופה בן גוריון, אמר כי "התו הכחול לענף התעופה יוצר בעיית קיבולת קשה בנתב"ג - נרד מיכולת של 48 המראות ונחיתות בשעה ל-18 בלבד". "כל עוד גישת משרד הבריאות היא לא לבצע בדיקות, לא יתחדשו הטיסות ואנחנו כבר מעבר לנקודת האל-חזור".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול נרשם שיא שלילי, כאשר 2,093 נדבקים חדשים אובחנו. אתמול בוצעו 26,128 בדיקות, שמהם 8.4% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים עד כה ל-66,805, כאשר מתוכם 33,618 עדיין נשאים פעילים, ואילו 32,697 החלימו. 322 חולים במצב קשה, מהם 98 מונשמים. 168 במצב בינוני. מניין המתים במגפה עד כה הוא 490.

בד בבד, שירות התעסוקה עדכן כי אתמול נרשמו פי שלושה דורשי עובדה חדשים מאזרחים שבו לעבוד. שיעור האבטלה בישראל עומד על 21.5%, כאשר 873,110 מוגרדים דורשי עבודה, מהם 577,727 בחל"ת.

מסתמנת הסכמה בממשלה - ישראלים שחוזרים ממדינות ירוקות לא יחויבו בבידוד. מטיילים שיחזרו ממדינות אדומות יידרשו להיכנס לבידוד. בשלב זה עדיין אין החלטה בנוגע לבדיקות שיידרשו לעבור החוזרים ובנוגע להקמת מעבדת בדיקות בנתב"ג. כפי שמסתמן, יהיה ניסיון להפעיל את המתווה כבר בשבועות הקרובים.