מנהלי הקמפיין של הסנאטור האמריקני דיוויד פרדו הורו אתמול (שני) למחוק פרסומת בפייסבוק שהציגה תמונה של היריב היהודי שלו, ג'ון אוסוף, עם אף גדול מהרגיל. על פי תחקיר שעשה המגזין היהודי "FORWORD", נמצא כי התמונה של אוסוף רוטשה בפוטושופ שם ככל הנראה הרחיבו והאריכו את האף שלו כך שייראה ככזה שמתאים לסטריאוטיפ היהודי שמוכר עוד מימי המאה ה-19.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

פרדו הרפובליקני ואוסוף הדמוקרטי מתחרים על משרת הסאנטור של מדינת ג'ורג'יה. הפרסומת שהועלתה לפייסבוק קראה לתרום כסף למועמד הרפובליקני בטענה ש"הדמוקרטים מנסים 'לקנות' את ג'ורג'יה". בקמפיין ניתן היה לראות תמונה של אוסוף בשחור לבן לצד תמונתו של מנהיג המיעוט בסנאט, צ'אק שומר, יהודי גם הוא, כאילו לקוחות מתוכנית טלוויזיה ישנה, עם הכיתוב: "שומר מוציא שלושה מיליון דולר על ג'ון אוסוף".

אלא שתמונתו של אוסוף היהודי, שצולמה במקור על ידי רויטרס ב-2017, שונתה כך שאפו של המועמד נהיה ארוך ורחב יותר, זאת בזמן ששאר הפרופורציות בתמונה - נשארו במקומן. האף של אוסוף "הוא ההבדל העיקרי בין שתי הגרסאות של התמונות" אומר מאוריס מולר, עוזרו של פרופסור לעיצוב גרפי מאוניברסיטת איווה, מומחים נוספים אף אישרו שהתמונה עוותה בגסות.

מנהלי הקמפיין של פרדו כינו את המקרה "טעות" והודיעו שהם מורידים לאלתר את הפרסומת מהרשת החברתית. בתגובתם הרשמית הם הסבירו: "בתהליך העיצוב הגרפי, שנעשה על ידי גורם חיצוני, התמונה הוגדלה ונוסף פילטר, מה שככל הנראה גרם לבעיה לא מכוונת. מן הסתם מדובר בתאונה, אבל כדי להסיר כל ספק החלטנו להוריד באופן מיידי את התמונה מרשת הפייסבוק. כל מי שמפרש את המקרה שלא כטעות מקרית נוגד את המדיניות של פרדו כאחד שמגנה אנטישמיות וכל צורה אחרת של שנאה".

מנהלי הקמפיין של אוסוף בחרו שלא להגיב באופן רשמי לפרשייה אולם לאחר הפרסום הראשוני במגזין היהודי, המועמד הדמוקרטי צייץ בחשבון הטוויטר שלו את שתי התמונות שמראות את הריטוש וכתב: "אני יהודי. זה התרגיל האנטישמי הכי ישן, ברור ולא מקורי בהיסטוריה. סנאטור (פרדו), פשוט אף אחד לא מאמין לתירוצים שלך".

ג'ון אוסוף, המועמד היהודי דמוקרטי לסנאט מטעם מדינת (צילום: רויטרס_)
אוסוןף, המועמד היהודי דמוקרטי | צילום: רויטרס_