בסוף השבוע שעבר גזר בית המשפט השלום בחיפה עונש קל של שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי על השחקן משה איבגי, שהורשע בביצוע מעשה מגונה. העונש הקל עורר לא מעט ביקורת ציבורית ברשתות החברתיות ובתקשורת. גם כמה מהמתלוננות נגד איבגי הביעו אכזבה מהעונש וטענו בתקשורת כי "גזר הדין לא מייצג בשום רמה את מה שמגיע לסוטה מין ברמת מסוכנות שרק סירוס יכול אולי לרפא אותו".

כעת, עצומה חדשה עליה חתמו כבר למעלה מ-2000 נשים וגברים, הפכה לוויראלית ברשת ומנסה ללחוץ על הפרקליטות לערער על העונש הקל ולדרוש מבית המשפט לגזור על איבגי עונש כבד יותר. "חצי שנה עבודות שירות על פגיעה מינית בנשים זה לא צדק, זה ביזיון" נכתב בעצומה שהפיצו עמותת "כולן".

"המקרה של איבגי מראה לנו שוב איך החיים של נשים לא שווים יותר מדי במדינת ישראל ואיך מערכת המשפט אפילו לא מתיימרת להביא לנו צדק" אומרת ל-mako מנכ"לית העמותה, ברכה ברד, "אנחנו מדברות על בנאדם שהיו מעל 20 נשים שדיברו על זה שהוא פגע בהן ובסוף ארבע נשים הגיעו לכתב האישום והוא אפילו לא הורשע בכל המקרים, ואז פתאום אין אפילו צורך לשלוח אותו לכלא כי הרף הנמוך מאפשר עבודות שירות. אני חושבת שהפרקליטות הייתה חייבת לערער על העונש הזה בשנייה שהוא יצא, לא צריך להפעיל לחץ ציבורי כדי להזכיר לפרקליטות שהתפקיד שלה הוא להגן על החברה ונשים הן חלק מהחברה. אנחנו חייבות הרבה יותר מזה לנפגעות אלימות מינית, במיוחד כשמדובר באדם מפורסם ובעל כח המערכת חייבת לתת לנשים תחושה שהיא מנסה להגן עליהן".

לחתימה על העצומה לחצו כאן

בעצומה נכתב: "מעל 10 נשים טענו שמשה איבגי הטריד או תקף אותן מינית. תלונותיהן של 4 נשים הבשילו להגשת כתב אישום. 3 נשים הגיעו להעיד במשפט. ואף על פי כן – רק אישה אחת בלבד זכתה לראות את האיש שתקף אותה מורשע באלימות שהפעיל כלפיה... העונש הקל שהושת על איבגי מהווה תזכורת לנשים שלא משתלם להתלונן על אלימות מינית. זהו עונש מגוחך שאין בו רמז לאלימות שהפעיל איבגי על הנפגעת ועל מתלוננות נוספות שלא זכו לראות צדק מינימלי בדמות הרשעה בסעיפים אחרים. איבגי, שבאי כוחו תקפו את המתלוננות בתקשורת ללא הפסקה, לא הודה באישומים ולא הביע חרטה. חוסר ההלימה בין החטא לעונשו מקומם, ואי אפשר לא להרגיש שבתי המשפט לא מספקים צדק לנפגעות. הרי בדיוק בגלל מקרים כאלו – נשים נמנעות מהגשת תלונה".

לחתימה על העצומה לחצו כאן