"ירידה גדולה במספר הבדיקות – מספר נדבקים נמוך":  משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) את הנתונים המעודכנים של מספר הנדבקים החדשים בקורונה בישראל בשבת. מהדוח עולה כי אתמול נדבקו 1,108 חולים חדשים אך מספר הבדיקות היה נמוך משמעותית. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אחרי שבועות ארוכים, מספר הבדיקות היומי עמד על 15,476 וכתוצאה מכך גם מספר הנדבקים נמוך משמעותית ממה שהתרגלנו אליו. בבתי החולים מאושפזים 329 חולים במצב קשה וקצב גידול הממוצע היומי עומד על מינוס 3%. "ירידה גדולה במספר הבדיקות ביום שבת, הובילה לזיהוי מספר נמוך של נדבקים חדשים", נכתב בדוח.

לפי דוח אמן, אחוז הבדיקות החיוביות ירד מעט מזה של יום שישי אך הוא עדיין נותר גבוה ועומד על 7.6% לעומת 8.15%. מדובר על אחוז גבוה מעט יותר מהממוצע השבועי. 30% מאלו שנדבקו בסוף השבוע הם ילדים ובני נוער עד גיל 19 ואילו 34% מהם בין הגילאים 29-20. מיעוט נדבקים נרשם בקרב הישראלים שנחשבים בקבוצת סיכון. המגמה של שמירה על האוכלוסייה המבוגרת נמשכת בגל השני, דבר שיכול להצביע על הסיבה למיעוט יחסי של מתים. 457 מתים נרשמו מתחילת המגפה.  

אגף המודיעין עדכן את הערים והיישובים שמוגדרים כאדומים, בהם יש אחוז גבוה של חולים. בין יתר היישובים שבהם ישנה עלייה משמעותית ניתן למצוא את בני ברק, מודיעין עילית, ירושלים, כפר מנדא וקלנסווה.