גל החום בדרך: מסלולי טיול ייסגרו; "להימנע מיציאה לשטח פתוח"

בשל הטמפרטורות הקיצוניות הצפויות השבוע, ברשות הטבע והגנים הודיעו על שורת צעדים והמלצות כיצד להתנהג – מחשש להתייבשות ולשריפות. גל החום צפוי לחלוף רק ביום שישי

זמן צפייה: 00:23

ישראל נערכת לגל החום הראשון של הקיץ: ברשות הטבע והגנים הודיעו אחר הצהריים (שבת) כי בשל הטמפרטורות הקיצוניות שצפויות לשרור בכל הארץ עד לסוף השבוע, ייסגרו אתרים ומסלולי טיול. בנוסף המליצו על שורת צעדים שיש לנקוט על מנת להימנע מהתייבשות או משריפות.

על פי הודעת רט"ג יסגרו כל מסלולי הטיול ואתרי הגלישה בנחלי מדבר יהודה; ובנוסף תתכן סגירת מסלולים ואתרי טיול נוספים במהלך השבוע. הרשות הודיעה כי היא מבקשת מהציבור להימנע מיציאה לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח בימים אלו מחשש להתייבשות וסכנת חיים, וכי ניתן לטייל באתרים בהם משך הטיול קצר, המסלול מוצל, ובאתרים בהם קיימים בהם מקומות להתרעננות ומי שתייה.

מטיילים בעין מבוע
מסלולי מדבר יהודה יסגרו. מטיילים בנחל פרת | צילום: שלומי ארמה, רשות שמורות הטבע והגנים

בנוסף, חל איסור מוחלט להדליק אש בשמורות טבע וגנים לאומיים למעט במקומות המאושרים בתחום חניון  בשל סכנת השריפות. בכל מקרה, יש להתעדכן במהלך ימי השבוע בפרטים אודות סגירת המסלולים באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים; או במוקד המידע בטלפון 3639*

מזג האוויר היום צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר, לא יורגש שינוי ניכר בטמפרטורות והן יוסיפו להיות גבוהות מעט ביחס לממוצע. אולם החל ביום ראשון תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות ויתפתח באזורינו גל חום כבד. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב אזורי הארץ. גל החום יימשך עד ליום חמישי ורק בסוף השבוע הבא תורגש הקלה בחום.