בר רפאלי הורשעה בביהמ"ש: "מתחרטת, היום אני במקום אחר"

הדוגמנית ואמה הודו והורשעו במסגרת פרשת העלמות המסים. בר צפויה לעונש של תשעה חודשי עבודות שירות, ואמה ציפי תרצה 16 חודשי מאסר. ההסדר כולל גם קנס בסכום כולל של חמישה מיליון שקלים

זמן צפייה: 03:16

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (שני) את הדוגמנית בר רפאלי ואת אמה ציפי בעבירות מס במסגרת הסכם טיעון עליו חתמו השתיים לפני כחודש. הדוגמנית ואשת העסקים הגיעו הבוקר לבית המשפט והודו במעשים, לאחר שאתמול ציפי פנתה לבית המשפט בבקשה שימנע את ההתקהלות הצפויה מחר בדיונה מחוץ לאולם, זאת במטרה להרחיק צלמים. רפאלי טענה כי בקשה זו באה על רקע מצבה הרפואי.

כאמור, לפני כחודש חתמו השתיים על הסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרת פרשת העלמות המסים. בהסדר סוכם כי הדוגמנית תרצה תשעה חודשי עבודות שירות, ואמה תרצה 16 חודשי מאסר. ההסדר כולל גם קנס בסכום כולל של חמישה מיליון שקלים ועונש מאסר על תנאי לשתיים. עם זאת - אתמול פורסם בחדשות 13 כי השתיים כבר שוקלות לבקש חנינה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ציפי רפאלי לביהמ"ש: להרחיק צלמים מהדיון מחר בשל מצבי הרפואי

ציפי רפאלי אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים

הסכום שתחזיר משפחת רפאלי לרשות המסים: כ-25 מיליון שקלים

ציפי רפאלי מגיעה לבית המשפט
ציפי רפאלי מגיעה לבית המשפט | צילום: חדשות 13

במהלך הדיון אמרה בר כי "מאוד לא מתאים לי להיות פה. אני מתחרטת על מעשיי ויכולה להגיד שהייתי בת 20 וקצת, היום אני במקום אחר, אני מתנהלת אחרת עם המעסיקים שלי". השופטת קובעת כי האחראי על עבודות השירות יכין חוות דעת על בר.

נציג הפרקליטות ציין בדיוק כי "חלקה של ציפורה במעשים גדול יותר, היא זו שניהלה את הכספים של בר. היא זו שתכננה ונטלה את החלק העיקרי בביצוע המעשים בכתב האישום והיא זו שעמדה בקשר ישיר עם המייצגים וסיכמה להם את הנתונים שהוצגו בפני פקיד השומה. בר רפאלי הייתה בגיל צעיר יחסית והמגעים עם פקיד השומה נוהלו על ידי דמות שאין קרובה ממנה לכן בר רפאלי הואשמה בעבירות קלות יותר".

"עבריין המס פוגע בקופה הציבורית", המשיך. "הוא פוגע גם באותן יסודות של האמנה חברתית. רבים מעברייני המס הם אנשים שייראו כנורמטיביים, אשר לא ישלחו יד לכיס הזולת, אך אינם נרתעים משליחת יד לכיס הציבורי. יש לכך מחיר בענישה".

עורכי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר, המייצגים את בר רפאלי, מסרו: "הסדר הטיעון מבהיר אחת ולתמיד שבר רפאלי לא פעלה מתוך כוונה להתחמק ממס. אין חולק כי במועדים הרלוונטיים בר הייתה בתחילת שנות העשרים לחייה, עבדה כדוגמנית בין-לאומית ולא עסקה בנושאים כספיים. בר לוקחת היום אחריות על טעויות שנעשו ותישא במחיר הכרוך בכך".

"צר לה על כך שמשפחתה האהובה נאלצה לחוות תקופה כה קשה ובאופן מיוחד היא כואבת את המחיר שאמה תשלם. בר מתנחמת בכך שמשפחתה אוהבת ומלוכדת ושיחד יעברו גם את הימים הקשים האלה. בחלוף למעלה מעשר שנים ממועד הארועים בר מעוניינת לסיים את הפרשה ולהתמקד במשפחתה וילדיה", כך לשון הדברים.

באות כוחה של ציפי רפאלי, עורכות הדין מיכל רוזן עוזר וענבל זאבי דוכובני מסרו: "לאחר שנים קשות, הגיע הפרק הזה לסיומו כשציפי רפאלי לוקחת אחריות ומשלמת מחיר כבד. בעת הזו, ציפי מוצאת עצמה מחוזקת כשהיא עטופה בתמיכת משפחתה ובחבריה".