השרים דנים בהגבלות: כינוס עד 10 אנשים - מסעדות בטייק אווי

שיא נדבקים שלילי ביממה - 1,780. רה"מ כינס דיון פתע מצומצם. משרד הבריאות ידרוש גם לסגור מחדש את חדרי הכושר והבריכות. שר בכיר: "נידרש לקבל החלטות - מהגבלות משמעותיות ועד כמעט סגר"

זמן צפייה: 03:36

בעקבות הזינוק במספר הנדבקים: ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס היום (חמישי) דיון פתע מצומצם בממשלה, שהחל בשעה 11:30. בערב צפויה להתקיים ישיבה של הממשלה, שתאשר את ההחלטות שייקבעו בצוות המצומצם. שר בכיר אמר כי "נידרש לקבל היום החלטות משמעותיות - מהגבלות משמעותיות מאוד ועד אפשרות של כמעט סגר".

משרד הבריאות צפוי לדרוש לאסור התכנסות של יותר מעשרה אנשים, למעט במקומות עבודה, וכן לדרוש מחדש את סגירת חדרי הכושר ובריכות השחייה ולהגביל מסעדות כך שיפעלו במתכונת של "טייק אווי" בלבד. המשרד ידרוש גם סגירה של כל הישיבות, קיום תפילות במרחב פתוח, מעבר של מכללות מקצועיות ללימודים מקוונים וייתכן שאף סגירת חופי הים.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו הציג את תוכנית המענקים: "צריך להניע את גלגלי הכלכלה"

גנץ: "לא מן הנמנע שנצטרך להטיל סגר בימים הקרובים"

בכירים באוצר: "נתניהו שופך מזוודות של כסף שאין לנו"

משטרה
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

זאת, לאחר שמשרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 1,780 נדבקים חדשים בקורונה - שיא שלילי חדש. זאת, לאחר שאתמול בוצעו כ-26 אלף בדיקות. 204 מהחולים במצב קשה, מהם 57 מונשמים. 117 בני אדם במצב בינוני.

עוד עלה מהנתונים כי כרגע ישנם 24,234 נשאים פעילים, וכי כ-20 אלף בני אדם כבר החלימו מהמחלה. מניין המתים עלה ל-380. יותר מ-372 אלף ישראלים נמצאים בבידוד בשל מגע עם נדבק בקורונה.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

התפרצות מדאיגה נרשמת בימים האחרונים בביתר עילית, שם 28% מהבדיקות שנערכו בשבוע האחרון התקבלו חיוביות, ויש בה כעת 789 חולים פעילים. הערים עם כמות החולים הגבוהה ביותר הן ירושלים עם כ-3,400, בני ברק עם כ-1,700 ותל אביב עם כ-1,800 חולים. באשדוד מספר הנדבקים עבר את האלף בני אדם.

אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הציגו את תוכנית הסיוע הכלכלית להמונים שקידם היועץ הכלכלי של רה"מ אבי שמחון. זאת, חרף התנגדותם של בכירי משרד האוצר והביקורת על המהלך מצד גורמים נוספים. היקף חלוקת המענקים עומד על סכום כולל של 6 מיליארד שקלים.

"החלטנו על תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל", הצהיר נתניהו. "זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל ובמאי. לפי התוכנית, משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים מענק. משפחה עם שני ילדים – 2,500 שקלים, שלושה ילדים ומעלה – 3,000 שקלים. כל השאר - 750 שקלים לכל אדם. אנחנו נותנים את הכסף כי אנחנו צריכים להניע את הכלכלה. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה זה מעודד את הצריכה ואת התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. כך עובדת הכלכלה".