צילום: חברת שיכון ובינוי בע"מ // הדמייה של הקריה בליקית

צפו: כך תיראה קריית המודיעין החדשה

חברת שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמה ותחזוק של הקריה בדרום, בעלות של מיליארדי שקלים • ב-2026 צפויים לעבור לנגב כ-12 אלף משרתים בצה"ל

קריית המודיעין בליקית תוקם על ידי חברת שיכון ובינוי, שהגישה את ההצעה הזוכה במכרז על הפרויקט - כך פרסם הבוקר (שני) מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון.

בשבוע שעבר הורה שר הביטחון בני גנץ לפתוח את מעטפות המכרז לבניית הקריה בנגב, שעל פי הודעת המשרד, במסגרתו החברה "תממן, תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק את הקריה למשך 26 שנים, בעלות כוללת של מיליארדי שקלים".

במשרד הביטחון מסרו היום כי מדובר במכרז PFI "האחרון והמורכב ביותר שהוציאה מערכת הביטחון במסגרת המהלך הלאומי של מעבר צה"ל דרומה". לצד שיכון ובינוי הגיעו לשלב הסופי של המכרז החברות אלקטרה-מנרב ושפיר. "עד סוף 2021 צפויה החברה הזוכה להשלים את הסגירה הפיננסית ואת תהליכי התכנון לקראת תחילת עבודות הבנייה", נמסר מהמשרד.

"שיכון ובינוי" תתחזק את הקריה במשך 26 שנה // הדמייה: חברת שיכון ובינוי בע"מ
"שיכון ובינוי" תתחזק את הקריה במשך 26 שנה // הדמייה: חברת שיכון ובינוי בע"מ

"המהלך יביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל" // הדמייה: חברת שיכון ובינוי בע"מ
"המהלך יביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל" // הדמייה: חברת שיכון ובינוי בע"מ

קריית המודיעין של אמ"ן, שתוקם ליד פארק התעשייה עומר, תשתרע על שטח של 2,500 דונם.

"החל מ-2026 יעברו אליה מרבית יחידות אמ"ן - כ-12 אלף משרתים, מתוכם כ-5,000 משרתי קבע", הבהירו במשרד הביטחון. "המהלך יביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל, שיהוו בסיס לשיתופי פעולה של חברה-צבא-אקדמיה, ויחזקו את מטרופולין באר שבע כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, בדגש על תחום הסייבר. הקמת קריית המודיעין בנגב תוביל לפיתוח כלכלי באזור, מאות עובדים חדשים יועסקו באופן ישיר בקריית המודיעין, ואלפי משרות נוספות יהוו הזדמנות תעסוקתית נרחבת".

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

עוד בנושא:

• מי יזכה במכרז להקמת בסיס אמ"ן בנגב?

• לקראת מעבר אמ"ן לנגב: הרמטכ"ל סייר בבאר שבע

• "הקפאת פרויקט ליקית - בכייה לדורות"

עוד מסרו במשרד: "קריית המודיעין בליקית, תביא לקפיצה משמעותית בתשתיות המבצעיות של אגף המודיעין והתאמתן למאה ה-21. הקרייה האחודה תייצר גם סינרגיה טובה יותר בין יחידות אמ"ן השונות, ובכך תחזק את יכולותיו הטכנולוגיות והמודיעיניות של צה"ל, אל מול האתגרים המתפתחים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו