"תמיד הרגשתי זר": המסע של כוכב "המורדת" ממאה שערים לברלין

ג'ף וילבוש נולד למשפחה חרדית בירושלים, עזב את הדת בגיל 13 והפך לשחקן מצליח באירופה. לאחרונה הוא התפרסם בעקבות השתתפותו בסדרה של נטפליקס, שמגוללת עלילה המזכירה מאוד את סיפורו האישי

זמן צפייה: 10:56

ג'ף וילבוש עשה דרך ארוכה - מילדות במאה שערים לחיים בתור שחקן מצליח בברלין. וילבוש, בעל שם מאוד לא ישראלי, הצליח לבנות לעצמו לאט-לאט קריירה מצליחה כשחקן באירופה. השיא בקריירה שהפך אותו לכוכב היה הסדרה "המורדת" ב"נטפליקס", שמגוללת את סיפורה של חרדית שנמלטת מבעלה בברוקלין ועוברת לברלין.

"הסוכנת שלי התקשרה אליי", שחזר וילבוש, "ואמרה לי שמחפשים שחקן לדמות שדוברת יידיש". כשהזמינו את וילבוש לאודישן הם לא העלו בדעתם שהסיפור האישי שלו מזכיר מאוד את הסיפור של אסתי, גיבורת העלילה. "כשאמרתי להם שהסיפור של אסתי הוא גם באיזשהו מקום דומה לסיפור שלי, הם לא האמינו. היו בשוק", סיפר. "הרבה מאוד דברים חזרו אליי. אני מאוד ברחתי, התביישתי בזה שהייתי חרדי. הייתי ילד חרדי לשעבר ומאז שמתי את זה במין מרתף כזה, ו'המורדת' החזירה את הכול".

עוד בחדשות 13:

החיים בוורוד: בת ה-23 שפתחה קונדיטוריה פופולרית – בשיא המשבר

"חצרי – חצרכם": האנשים שמנדבים ביתם עבור זוגות שחתונתם בוטלה

מעצבת שמלות הכלה שהפכה לתופרת מסכות: "בלי אלטרנטיבה – נקרוס"

ג'ף וילבוש, כוכב ''המורדת''
ג'ף וילבוש, כוכב ''המורדת'' | צילום: חדשות 13

וילבוש גדל לתוך זהויות רבות. נולד בחיפה בשם יפתח וילבושביץ, גדל כחרדי במאה שערים והוריו חזרו בתשובה. כשהיה בן 13 בלבד הוא החליט לקום וללכת, לעזוב את המשפחה ואת העולם החרדי. "לא יכולתי להישאר בבית ועזבתי", שחזר. "אני לא יודע למה עזבתי. אני עד היום מנסה לענות על השאלה הזאת. רציתי לחיות איך שאני חי היום ולשם כיוונתי כבר בתור ילד. עוד סיפר: "מאז שאני זוכר את עצמי הייתי זר. אם זה איך שגדלתי, בן לחוזרים בתשובה, מקומות שמדברים בהם רק יידיש, אחר כך בתיכון הייתי זה שעזב את הבית, ואז הייתי החרדי לשעבר, ולכן הזרות היא תחושה לא זרה לי בכלל".

אחרי שנות נתק ארוכות וכאובות מההורים הוא הצליח לחדש איתם את הקשר. זה לא פשוט, הם גם לא צופים בהצלחה הגדולה שלו על המסך, אבל שמעו עליה. "זה לא היה קל, אבל ההתמדה משתלמת מהרבה מאוד בחינות", סיפר. "הקשר עם המשפחה היום הוא מאוד טוב. אני בטוח שההורים שלי, בדרך שלהם, גאים בי".