גלנט הודיע: מנכ"ל משרד החינוך המיועד - אל"מ במיל' עמית אדרי

אדרי, שפרש מצה"ל בשנת 2013 לאחר 26 שנות שירות, ימונה לתפקיד בכפוף לאישור ועדת המינויים ולהחלטת הממשלה. עוד החליט שר החינוך להקים צוות ייעוץ שיסייע בגיבוש רפורמה במערכת החינוך

זמן צפייה: 01:57

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (חמישי) על כוונתו למנות את אל"מ במיל' עמית אדרי למנכ"ל משרד החינוך. זאת בכפוף לאישור ועדת המינויים שבנציבות שירות המדינה ולהחלטת הממשלה. אדרי עתיד למלא את מקומו של המנכ"ל היוצא שמואל אבואב, שהודיע על פרישתו מהתפקיד לאחר שלוש שנים וחצי.

אדרי, בן 51, פרש מצה"ל בשנת 2013 בדרגת אלוף משנה לאחר 26 שנות שירות. בתפקידיו השונים בצבא פיקד על קורס קציני הלוגיסטיקה, הכשיר מאות קצינים וקצינות ופיקד על המערך הלוגיסטי של פיקוד הדרום במהלך מבצע "עופרת יצוקה". עם שחרורו מצה"ל פנה למגזר העסקי, היה שותף להקמת חברה והוביל אותה בתור המנכ"ל. בנוסף, אדרי ביצע תפקידי ראש מטה השר בשלושה משרדים ממשלתיים - הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה והחינוך.

עוד בחדשות 13:

שר החינוך קבע: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר

עד 10% מהמבחנים יתקיימו בקמפוס: המתווה לקיום בחינות באקדמיה

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

אל''מ במיל' עמית אדרי
אל''מ במיל' עמית אדרי

מאז כניסתו של גלנט לתפקיד, מוביל אדרי את ההיערכות של משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה, ובתוך כך את נושא הלמידה הדיגיטלית מרחוק.

בנוסף, הודיע גלנט על הקמת צוות ייעוץ פדגוגי מיוחד, שיפעל לצד גורמי המקצוע במשרד החינוך ויסייע בגיבוש הרפורמה הנדרשת במערכת החינוך. הצוות, שיפעל בהתנדבות, כולל בכירים במשרד החינוך לצד מומחים נוספים:  פרופ' דן אריאלי, ד"ר אורנה שמחון, ד"ר גרניט אלמוג-ברקת, עדי אלטשולר, משה (קינלי) טור-פז, תא"ל (במיל') רם שמואלי, אביב קינן ושרי אלבז.

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

אתמול הודיע גלנט כי שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר. משרד החינוך החל בהיערכות לקיום שנת לימודים בצל נגיף הקורונה, ועל פי המתווה לקיום הלימודים כמתוכנן, גני הילדים ובתי הספר היסודיים יוכנו ללמידה בקבוצות קטנות ומרווחות, בעוד תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ילמדו גם באמצעות למידה דיגיטלית. על פי הערכות, עלות הקמת המתווה תהיה כשני מיליארד שקלים ועלות תפעול חודשית תהיה כמיליארד שקלים.

לדברי גלנט, "קיום שגרת הלימודים יאפשר הקניית מיומנויות יסוד לתלמידים הצעירים, בדגש על שפה ומתמטיקה, ויאפשר את המשך פעילות המשק בישראל. אני מקווה כי נצליח לבלום את התפשטות הנגיף, אך אנו חייבים להיערך לתרחיש מחמיר שבו נידרש להפעיל את מערכת החינוך בצל התפרצות מתמשכת".

השר גלנט אישר שלושה מתווים עקרוניים להפעלת מערכת החינוך בצל הנגיף, בהתאם לתרחישי תחלואה אפשריים. יש לציין כי יישום המתווה עשוי להשתנות בין ישוב ליישוב, בהתאם למצב התחלואה המקומי. התוכנית תתואם עם גורמי השלטון המקומי, ארגוני המורים ומשרדי הממשלה השונים.