ברקע התיעודים הרבים שמגיעים לכלי התקשורת, ובהם נראים שוטרים מתנפלים על אזרחים שלא עטו מסכות במרחב הציבורי - כתב השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מכתב חריף ליועמ"ש מנדלבליט בנושא. במכתב ביקש אוחנה ממנדלבליט להתיר למשטרה לפרסם את הסרטונים המלאים למרות חקירה של מח"ש בעניין, מבלי שהדבר ייחשב "שיבוש הליכי חקירה". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בחלק מן המקרים שהגיעו לתקשורת, הסרטונים צולמו על ידי עוברי אורח ובחלק מן המקרים פרסמה המשטרה סרטונים ערוכים מהסרטה של מצלמות הגוף של השוטרים. אלא שכאשר האירוע מתגלגל לחקירת מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) אזי המשטרה לא מפרסמת את התיעודים שבידיה על מנת שלא להביא לשיבוש החקירה, והם מועברים ישירות לגורמי החקירה.

במכתב כתב אוחנה שלעולם לא יצדיק "הפעלת כוח שלא כדין כלפי אזרח, לא כל שכן הפעלת אלימות של ממש", אלא שלדבריו "ברוב מוחלט של המפגשים בין שוטר לאזרח מסתיימות התקריות ללא אירועים חריגים, כשהשוטר מילא את תפקידו". האירוע יוצא משליטה ומעורר שיח ציבורי רב כאשר אזרח מסרב להזדהות בפני שוטר, ואז מתועדת הפעלת הכוח. 

"לעתים השוטרים כושלים", כתב אוחנה, "ובכך יש לטפל במלוא הרצינות המתחייבת. עם זאת לרוב יש להם תשובה טובה ואף הוכחה לטענותיהם, המצויה בסרטונים שבנדון. דא עקא, במקרים המועברים לטיפול מח"ש המשטרה מנועה מלהוציא סרטונים אלה, מחשש מהטענה שמא הדבר עלול להוות שיבוש הליכי חקירה. לדעתי אין לקבל טענה זאת, והיא איננה מאוזנת ביחס לנזק הלאומי שעלול להיגרם כתוצאה מאי מתן תשובה מידית במקרים המתאימים. אין צורך להפליג למחוזות הדמיון כדי להסביר מה עלול להיגרם כתוצאה משיהוי בעניין זה".