ההגמון האיטלקי ג'קומו בביני מאשים את היהודים בשערוריית הפדופיליה ואומר בראיון לאתר נוצרי-קתולי, כי "השואה פרצה בגלל השתלטות היהודים על כלכלת גרמניה".

הדברים שפורסמו באתר הימני-קיצוני "PONTIFAX",  עוררו את זעמם של ארגוני היהודים בארצות הברית: "אנו מאיצים בוועידת הבישופים האיטלקיים לגנות באופן גורף הצהרות שכאלה, שבאופן עצוב מציגות את התעמולה של הכנסייה ושל הנאצים בצורה הגרועה ביותר כפי שהייתה לפני מלחמת העולם השנייה", אמר הרב דוד רוזן, מהקואליציה האמריקאית-יהודית.

בינתיים, בעקבות התגובות הזועמות שקיבל, מיהר ההגמון בביני להכחיש את הדברים המיוחסים לו ואמר כי הוא "מכבד את אחיי היהודים".

עלייה של 100% בגילויי האנטישמיות

השנה שחלפה מאז מבצע "עופרת יצוקה" הייתה הגרועה ביותר מאז החל המעקב אחרי אירועים אנטישמיים לפני שני עשורים, והתרחשה בה עלייה של יותר מ-100% בתיעוד האירועים האלימים ביחס לשנת 2008. כך עולה מדוח שפרסם היום, ערב יום השואה, המכון לחקר האנטישמיות והגזענות באוניברסיטת תל אביב, שנערך בשיתוף עם הקונגרס היהודי האירופי.

עוצמתו ואופיו של הגל שהחל בינואר 2009 העידו על התארגנות מוקדמת של פעילים קיצוניים מן השמאל ובייחוד מקרב המהגרים המוסלמים, שתוצאתה הייתה מתקפה מכוונת ומתוכננת כלפי יהודים וכלפי מדינת ישראל. לטענת עורכי הדוח, אותם ארגונים משתמשים בכל הכלים האנטישמיים הקיימים, כולל השוואה בין יהודים וישראלים לנאצים, כדי להביא להסכמה בינלאומית על דה-לגיטימציה של יהודים ושל ישראל כישות אחת.

בשנת 2009 תיעד המכון 1,129 אירועים אלימים ברחבי העולם המהווים עלייה של למעלה מ-100% בהשוואה לשנת 2008 שבה נרשמו 559 אירועים כאלה. פרט להם נרשמו עוד מאות רבות של איומים בכתב ובעל פה, עלבונות, גרפיטי והפגנות בעלות תוכן אנטישמי מובהק, שכמה מהן גלשו למעשי אלימות. עם זאת מבהירים כי ישנם מקרים רבים אחרים שעדיין לא דווחו.

עורכי הדוח מספרים שהעלייה הגדולה ביותר באירועים אלימים בשנת 2009 נרשמה בבריטניה: שם דווח על 374 מקרים לעומת 112 ב-2008. בצרפת נרשמו 195 אירועים אלימים בהשוואה ל-50 בשנת 2008, ובקנדה נרשמו 138 לעומת 13 מקרים, הודות להגנה יוצאת דופן על מוסדות יהודיים ב-2008. בארצות הברית אמנם לא חלה עלייה קיצונית, אך מספר המקרים נותר גבוה ועומד על 116 מקרים בשנה שחלפה בהשוואה ל-98 מקרים בשנה שקדמה לה.

רוצים לקבל עוד עדכונים חמים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק