"יש לעקוב"

מדענים: נמצא נגיף בעל פוטנציאל הדבקה

מדענים סינים מצאו נגיף שפעת חדש שבעל פוטנציאל הדבקה מבעלי חיים לבני אדם ובעל יכולת העברה מהירה. הם ממליצים על סדרת פעולות כדי לנטר אותו מתחילתו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נגיף הקורונה עדיין איתנו במשרה מלאה, אך המדענים ממשיכים במעקב אחר נגיפים חדשים בניסיון לזהות מראש נגיפים בעלי פוטנציאל התפשטות. ברשת ה-BBC דווח על זן שפעת חדש שהתגלה בסין על ידי מדענים שחקרו אותו וטוענים כי הוא בעל פוטנציאל גדול להדבקה.

גם הפעם בעלי החיים קשורים, נגיף השפעת שהתגלה עובר דרך חזירים ובעל פוטנציאל מעבר לבני אדם והדבקה מהירה.

החוקרים שפרסמו את ממצאיהם בכתב העת PNAS הביעו חשש מהאפשרות שזן השפעת החדש עלול להביא להתפרצות עולמית. הם הדגישו, כי לנגיף הזה יש את כל הסימנים וההתאמות להדבקת בני אדם וכי צריך להמשיך ולחקור אותו למרות שמדובר בזן שפעת פשוט למדי, שהסבירות גבוהה שהגוף האנושי יפתח חסינות כנגדו.

הסינים שנכוו מכך שעל פי הטענות הסתירו את נגיף הקורונה בתחילתו מנסים הפעם לפעול באובר שקיפות ולהתריע גם כאשר לא ברור שיש על מה. החוקרים ממליצים במאמרם לפעול וליישם את הצעדים שננקטו כנגד הקורונה גם במקרה הזה ולבצע מעקב אחר עובדי תעשיית החזירים כדי לוודא שלא מדובר ב"שפעת החזירים" החדשה.

הנגיף, אותו מכנים החוקרים G4 EA H1N1, יכול להתפשט ולהתרבות בתאים ובדרכי הנשימה של בני האדם. הם מצאו עדויות לזיהומים שונים בקרב אנשים שעבדו בבתי מרקחת ובענף החזירים בסין ולכן החוקרים סבורים כי יש לבצע מעקב רציף אחר העובדים בענף זה כדי לנסות למנוע הפעם הפתעות לא נעימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר