אלפי עצמאים מקבלים בשעות האחרונות הודעות מרשות המיסים, לפיהן נשללה זכאותם למענק – בפעימה ראשונה או שנייה – ובהן מצוין הסכום שכבר קיבלו. "לפי הנתונים המצויים בידינו כעת, נשללה זכאותך למענק בפעימה הראשונה כמפורט בנתוני הפעימה. לתשומת לבך, הסכום ששולם לך עד כה הינו X ש"ח".

אחרי מאבק ארוך מצד העצמאים לקבלת מענקים מהמדינה, ולפני שהם בכלל הספיקו לקבל את מלוא הסכום, רשות המיסים החליטה לשלול לחלקם את הזכאות למענקים והותירה רבים מהם ללא יכולת לגמור את החודש. 

רשות המיסים דורשת את המענקים לעצמאיים בחזרה EXT (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
הזכאות ניתנה - ונשללה. רשות המיסים | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"מה רוצים שנעשה, ממה נחיה?", התרעם עופר בלום, פנטומימאי. "איך ניתן אוכל לילדים? זה מרתיח! אני לא אחזיר את זה בחיים, אני אלך לכלא. אין לי משהו אחר לעשות - לא לי ולא לאשתי". גם נעמה לוי, זמרת ומורה לפיתוח קול, מצאה את עצמה חסרת אונים: "המענק השני בוטל לי, שהוא היה החלק היחסי הגדול יותר. אין לי מושג למה. עצוב, מעצבן, הפסדתי המון כסף. זה בקושי כיסה לי חודשיים של שכירות, ועכשיו גם את זה אני צריכה להחזיר". 

"מאיפה אני אחזיר את הכסף?", שאלה אורטל שלום, צלמת במקצועה. "קיבלתי הודעות מעוד חברים, ראיתי גם בפייסבוק שמאות אנשים קיבלו הודעות שפשוט שוללים להם את הזכאות".

תגובת רשות המיסים:

"בעקבות עדכון, עודכנה זכאותם של אלפי עצמאים שעכשיו יגדל סכום המענק לו הם זכאים. במקביל היו מקרים בהם התוצאה הייתה הקטנה או שלילת זכאות והודעה בעניין נשלחה. ככל שחלה טעות במקרה ספציפי, היא תיבדק. בכל מקרה, הרשות לא תפעל בשלב זה לגביית המענק ששולם".