הודו נגד טיקטוק: "סכנה ביטחונית"

הממשלה בדלהי הודיעה על חסימת 59 אפצליקציות סיניות, שהיא טוענת שמשמשות לכריית מידע ובכך מסכנות את ביטחונה הלאומי • הרקע – העימות בהימלאיה

טיקטוק, צילום: אי.אף.פי

דאנס אוף בין סין להודו? ממשלת הודו הודיעה הערב (שני) על חסימת 59 אפליקציות שמקורן בסין, בהן גם אפליקציית הרשת החברתית טיקטוק. בין סין להודו סכסוך טריטוריאלי בהרי ההימלאיה, סכסוך שהתחמם בשבועות האחרונים ואף גבה חייהם של כ-20 חיילים הודים לפני כשבועיים.

על פי אתר הטכנולוגיה טק-קראנץ', זוהי הפעם הראשונה שהודו חסמה כל כך הרבה אפליקציות ממדינה אחת. חשוב לציין כי הודו, המדינה השנייה בגודלה בעולם מהווה מדינת ייצוא עיקרית לסין. בין האפליקציות שנחסמו נמצאות גם אפליקציות של הענקיות הסיניות שיאומי ועלי באבא.

הודו הסבירה כי הרשתות האלה "העלו חששות אצל אזרחי המדינה בנוגע לאיסוף מידע והפרת פרטיות משתמשיהן באופן שפוגע בסדר הציבורי". עוד אמרו במשרד התקשורת בדלהי כי "איסוף המידע והשימוש בו על ידי כוחות עוינים פוגע בביטחון הלאומי של הודו".

כאמור, הסכסוך בין שתי מדינות הענק לא מתקיים רק במסכי הסמארטפונים, אלא גם בהרי ההימלאיה, שם הסכסוך כבר גבה מחיר דמים. ב-16 ביוני 20 מאנשי הכוחות המזוינים של הודו נהרגו בעימות שפרץ בשטח הפקר בין שתי המדינות. 

זוהי התקרית הראשונה זה 45 שנים לפחות בין שתי המדינות שהובילה לאבדן חיים. לפחות שלושה מהחיילים נהרגו בתגרה שכללה שימוש באבנים ומקלות, בין חיילים הודים וסינים שקיימו פטרול באזור ההררי והקשה. עימותים מסוג זה אינם חריגים, והם נובעים מסכסוך מתמשך על קו הגבול בין המדינות.  אך בעת האחרונה התרבה מספרם של עימותים אלו.

עימות צבאי עלל גג העולם, תגבורת הודית בלדאק // צילום: איי.אף.פי
עימות צבאי עלל גג העולם, תגבורת הודית בלדאק // צילום: איי.אף.פי

בהודעה רשמית של הצבא ההודי ביום העימות הקטלני נכתב: "במהלך תהליך הפחתת ההסלמה בעמק גלוואן, עימות אלים התרחש במהלך הלילה עם נפגעים בשני הצדדים. אבדן החיים בצד ההודי כולל קצין ושני חיילים. בכירים בשני הצדדים נפגשים בשעה זו בזירת האירוע במטרה למנוע עימות רחב יותר". 

לצד המסר המפויס של ההודעה, הצבא ההודי תגבר משמעותית את כוחותיו באזור מחוז לדאק והגבול הסיני. ושיירות של משאיות צבאיות תועדו עושות את דרכן לאזור.

הגבול בין הודו וסין בחבל לדאק נותר מקור לסכסוך בין המדינות מאז שנת 1962, כשהודו הפסידה לסין במלחמת גבולות קצרה שגבתה את חייהם של יותר מ-2,000 בני אדם. הסינים הצליחו להשתלט על חלקים מחבל לדאק שלטענתם שייכים לסין ואילו ההודים רואים בהם כחלק מהודו. כתוצאה מכך, הגבולות בין המדינות נותרו במחלוקת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר