שתף קטע נבחר

נכסי קרנות הפנסיה הוותיקות: 160 מיליארד שקל

הגוף המאוחד, המנהל את שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר - "עמיתים", מסכם את שנת 2009 עם תשואה של 15.5%. מספר מקבלי הקצבאות מסתכם ב-220 אלף ומספר העמיתים הפעילים עומד על 160 אלף

נכסי קרנות הפנסיה הוותיקות - "עמיתים", הסתכמו בסוף שנת 2009 בכ- 160 מיליארד שקלים, כך עולה מהד"וחות הכספיים שפרסם הגוף המאוחד המנהל את שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר.

 

התשואה הממוצעת של הקרנות לשנת 2009 הסתכמה בכ-15.5%. התשואה המצטברת לשנים 2008 ו-2009 הסתכמה בכ- 19%. לדברי "עמיתים", תשואה זו הינה מהתשואות הגבוהות של הגופים המוסדיים במשק.

מספר מקבלי הקצבאות מסתכם בכ-220 אלף ומספר העמיתים הפעילים הסתכם בכ-160 אלף.

 

בנוסף , הקרנות מציגות עודף אקטוארי (הנכסים וההכנסות השוטפות, גדולים מההתחייבויות לעמיתים) של כ-2 מיליארד שקל, וזאת ללא שימוש בכרית הביטחון (סכום של כ-11 מיליארד שקלים, שהוקצב על ידי משרד האוצר, במקרה של תנודתיות בשוק ההון שתביא לירידה בתשואות). יתרת הגירעון לפני הסיוע הממשלתי (לו זכאים קרנות הפנסיה הוותיקות הגרעוניות, במסגרת תוכנית ההבראה לאיזון אקטוארי) ירדה בכ-5 מיליארד שקל.

 

עמיתים כולל את קרן הפנסיה מבטחים, קרן הגמלאות המרכזית, מקפת, קופת הפנסיה לעובדי הדסה, קרן פועלי בניין, קרן פועלים חקלאיים, קרן הגמלאות של חברי אגד וקרן נתיב.

 

חיסכון בתפעול הקרנות

במקביל, פורסמו גם הדוחות הכספיים של קרן הפנסיה הע"ל שהייתה בניהול מורשה ועברה השבוע לניהולה של פסגות. נכסי קרן הע"ל גדלו במהלך שנת 2009 מכ-4.9 מיליארד שקל לכ-6.5 מיליארד שקל. במהלך שנת 2009 הועברו לקרן מניות ד"ש אייפקס בשווי של כ- 150 מיליון שקל והקרן התנתקה תפעולית מהסתדרות העובדים הלאומית.

 

יעל אנדורן, מנכ"לית "עמיתים" אמרה היום: "הדוחות הכספיים לשנת 2009 מצביעים על כך כי הפנסיה של עמיתי הקרנות הוותיקות מנוהלת בשמרנות, ביעילות ובאופן שמאפשר לקרנות להבטיח בעתיד את זכויות העמיתים".אנדורן הוסיפה כי סך תמורת מכירת קרן הע"ל, הופנתה לעמיתי הקרן.

 

ב"עמיתים" מציינים עוד, כי בשנת 2009 הובאה לראשונה לידי ביטוי המשמעות הכספית של מהלך האיחוד התפעולי של הקרנות והשבחת ניהולם, אשר הביאו לחיסכון אקטוארי של כ- 800 מיליון שקל . שיעור הוצאות הניהול מתוך סך נכסי הקרנות הסתכם בכ-0.12%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנדורן. תמורת הע"ל הועברה לעמיתים
מומלצים