שתף קטע נבחר

רוסיה: הפגנות נגד מכסים על יבוא מכוניות

המשטרה עצרה לפחות 100 איש שהפגינו בעיר וולאדיווסטוק נגד צעדים שביצעה הממשלה להתמודדות עם המשבר הפיננסי. לפי הדיווחים, מתוכננות הפגנות נוספות ברחבי רוסיה היום

המשטרה ברוסיה עצרה היום (א') לפחות 100 אנשים שהפגינו נגד צעדים שביצעה הממשלה כדי להיאבק במשבר הכלכלי. המהומות פרצו כאשר המשטרה ניסתה לפזר הפגנה לא מאושרת נגד מכסים חדשים על יבוא מכוניות שהתקיימה במרכז העיר ולאדיווסטוק, שנמצאת כ-6,000 קילומטרים מזרחית למוסקבה.

 

 

לפי התקשורת המקומית, 100 עד 200 מ-500 המשתתפים בהפגנה נעצרו. הרשויות לא אישרו את מספר העצורים.

 

לפי הדיווחים, מתוכננות להתקיים היום הפגנות נוספות ברחבי רוסיה, שמוחות על הטלת מכסי היבוא על כלי רכב. הממשלה מקווה באמצעות המכסים לחזק את תעשיית הרכב הרוסית ולעודד רוסים להעדיף כלי רכב חדשים על פני מכוניות משומשות מיובאות.

 

מכוניות משומשות הן פופולריות ביותר באזורים בקצה המזרחי של רוסיה, שהם יבואנים גדולים של מכוניות יפניות משומשות. אנליסטים פוליטיים אומרים כי ההפגנות הנוכחיות הן האתגר הרציני הראשון שמעמידים הרוסים בפני צעדים שקשורים באופן ישיר למשבר הפיננסי.

 

המשבר פגע קשות בשווקים הפיננסיים במדינה. הצניחה החדה והמהירה במחיר הנפט פגעה גם היא ברוסיה, יצואנית הנפט השניה בגודלה בעולם.

 

המפגינים ב-וולאדיווסטוק קוראים לראש הממשלה ולדימיר פוטין לבטל את המכסים על יבוא המכוניות. לטענתם, מכסים אלו יפגעו בפרנסתם של אזרחים רבים. אחד המפגינים, סוחר המכוניות ניקולאי קוסטאלנקו, אמר: "עבורי, עסקי המכוניות היא הדרך היחידה לפרנס את משפחתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפגינים נגד מכסי יבוא
צילום: רויטרס
מומלצים