קבוצת גולף, הנמצאת בבעלות כלל תעשיות של איש העסקים לן בלווטניק, מדווחת על העמקת ההפסדים ועל ירידה במכירות ברבעון הראשון לשנת 2020. סגירת החנויות במהלך תקופת הקורונה פגעה בהכנסות הקבוצה, והיא פיטרה כ-200 עובדים.
גולף העסיקה טרום משבר הקורונה כ-2,600 עובדים; במהלך המשבר, רובם הוצאו לחל"ת, למעט מספר עובדים מצומצם במרלו"ג ובמטה. כך, גולף קיצצה כ-8%-10% מכח האדם שלה, ופיטרה כ-200 עובדים.
3 צפייה בגלריה
סניף גולף
סניף גולף
סניף גולף
(יובל חן)
עבור העובדים שהחברה החזירה מחל"ת היא צפויה לקבל מהמדינה מענק בגובה 4-5 מיליון שקל, והיא איננה מתכוונת לוותר עליו - זאת בשונה מקבוצת פוקס, שלאחר שהודיעה כי היא צפויה לקבל 13-18 מיליון שקל מענק, נאלצה לוותר עליו בשל הביקורת הציבורית על משיכת דיבידנד בגובה 49 מיליון שקל.
"אנחנו צפויים לקבל בין 4-5 מיליון שקל בגין המענק על החזרת עובדים, בחלוקה ל-4 חודשים ורק בתנאי שהעובדים שהחזרנו יעבדו 4 חודשים מלאים עד אוקטובר", מסר מנכ"ל החברה רביב ברוקמאייר. "כתוצאה מהקורונה עצרנו פעילות בזמן שהמכירות שלנו רשמו מ-1 בינואר עד 14 במרץ 2020 עלייה של 6%, כולל גידול במכירות בחנויות הזהות, גם בעולם הבית וגם בעולם האופנה.
"במהלך התקופה בה היינו סגורים, בין ה-15 למרץ עד 30 לאפריל, הפסדנו מחזור מכירות של כ-115 מיליון שקל - ולמעשה הפסדנו את אחת העונות החזקות, של פסח וקולקציית קיץ 2020. כשיצאנו ממשבר הקורונה, ב-7 במאי, עד לפרסום הדו"חות רשמנו עלייה של 10% במכירות, כך שהקורונה פגעה בנו בממונטום ומאתגרת אותנו בחזרה עצמה. לפי אינדיקטורים ראשונים אנחנו חושבים שנצליח לסיים את חצי השנה הראשונה של השנה באיזון תפעולי".
3 צפייה בגלריה
תמונתו של מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר
תמונתו של מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר
תמונתו של מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר
(צילום: עמית שעל)
חנויות הקבוצה נסגרו באמצע מרץ, ונפתחו בקניונים ב-7 במאי. החל מה-8 במאי עלו מכירות החנויות של הקבוצה ב-10%, ועל אף סגירת החנויות מדווחת גולף כי "מאינדיקציות ראשוניות מסתמן, כי מהלכי התאמה וחיסכון בהוצאות שנקטה החברה מיד עם פרוץ המשבר ובמהלכו, מקזזים את רובה המכריע של השפעת אובדן המכירות שנגרמה בחציון הראשון של השנה".
החברה מדווחת כי הפדיון למ"ר בחנויות זהות במגזר אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם, החל מ-1 בינואר ועד סגירת החנויות בשנת 2020 ב-1,059 שקל, לעומת כ- 1,019 שקל בתקופה המקבילה ב-2019 - עלייה של כ-3.9%.
3 צפייה בגלריה
לן בלווטניק בעל השליטה שרוצה להיפטר מהאחזקה בגולף
לן בלווטניק בעל השליטה שרוצה להיפטר מהאחזקה בגולף
לן בלווטניק
(צילום: יואב דודקביץ)
הירידה קוזזה מפעילות עדיקה, שאתר הסחר שלה עבד חזק בתקופת הקורונה, וכן מעלייה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות באופנת ההלבשה והבית עד לסגירת החנויות. בעוד מכירות גולף נחלשו ברבעון, עדיקה רשמה עלייה במכירות שהסתכמו ברבעון ב-43 מיליון שקל, לעומת כ-25 מיליון ברבעון המקביל.
בשל סגירת החנויות רשמה הקבוצה ירידה של 25 מיליון שקל במכירות אופנת ההלבשה ואופנת הבית בין ה-15 ל-31 במרץ, ומאידך נרשמה עלייה משמעותית בשיעור של כ-467% במכירות המקוונות של שני התחומים הללו. מגמה דומה איפיינה את מחצית מרץ עד סוף אפריל, במהלכה נרשמה ירידה במכירות תחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה בהיקף של כ-113 מיליון שקל, כנגד עלייה של 448% במכירות המקוונות של תחומים אלו. החברה מציגה צמיחה של כ-140% בפעילות המקוונת בתחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה מתחילת השנה.
הרווח הגולמי של גולף ירד ל-108 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 115.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ירד ל-55.7% לעומת 59.2% בתקופה המקבילה, בשל הפרשה לירידת ערך מלאי ועלייה בשיעור ההנחות שנתנה הקבוצה.
ההפסד התפעולי לאחר הוצאות אחרות ברבעון הסתכם בכ-26 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של 34.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.7 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.