אין מספיק מלאי ולא רוצים הדבקות: איקאה הודיעה היום (א') שהיא מבטלת את סייל הקיץ המסורתי, "מתוך רצון למנוע התקהלות מוגברת בחנויות החברה לצד זמינות מוגבלת של מלאים", כך נמסר.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת תציע במקום הסייל "הצעות מיוחדות" במהלך כל יולי. "המטרה היא לא להמריץ אנשים לאיקאה. אנחנו לא יודעים מה העתיד מביא ולא אנחנו אלה שרוצים לקבוע אותו", אומרים ברשת, שבה צופים בדאגה במספר העולה של הנדבקים בקורונה.
1 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
(צילום: רויטרס)
במסגרת ה"הצעות המיוחדות", הרשת תציע הנחות על כאלף פריטים, שלא כולם יימכרו בכל החנויות. עקב כך כדאי לבדוק על אילו פריטים יש הנחות והיכן הם נמכרים - באתר האינטרנט של החברה. כך למשל, ייתכן שחנות אחת תציע רק 400 פריטים במבצע. זאת בהשוואה לסייל, שבו איקאה נערכת מראש עם מלאי מוגבר ומוודאת שהוא קיים בכל הסניפים.
בנוסף, איקאה לא חושפת את גובה ההנחות. בדרך כלל בסייל ההנחות נעות מ-15% ל-70%. ההנחות שיוצעו ביולי, ייקבעו לפי הרצון של הרשת לחסל מלאי.
כדי לא לעודד צרכנים לנהור לחנויות, הרשת לא תעלה הפעם קמפיין: לא יהיו שלטי חוצות ולא פרסומות בטלוויזיה. למרות זאת, בקיץ ייכנסו לחנויות מעל 2,000 מוצרים חדשים. לאיקאה חנויות בנתניה, ראשון לציון, קריות, באר שבע, אשתאול וחנות מטבחים בתל אביב.
איקאה הודיעה לאחרונה כי הסניפים ימשיכו לפעול במתכונת המצומצמת שבה פעלו מאז שנגמר הסגר: הסניפים ייסגרו ב-19:00 במקום ב-22:00 למעט בימי חמישי, שבו ייסגרו כרגיל ב-22:00. כמו כן: יהיו סגורים במוצ"ש. חלק מהעובדים ברשת לא יוחזרו מחל"ת והוצעה להם תוכנית פרישה.