חברת לוריאל הודיעה שתסיר מילים כמו "מלבין" ממוצריה, זאת בעקבות המחאות נגד הגזענות שנמשכות ברחבי העולם. "קבוצת לוריאל החליטה להסיר את המילים הלבנה/מלבין, בהיר/בהירות, ודומותיהן מכל מוצרי טיפוח העור שלה", כך הודיעה חברת הקוסמטיקה אתמול (שבת).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההודעה מגיעה בעקבות החלטה שהתקבלה ביום חמישי על ידי הזרועות ההודית והבנגלדשית של חברת יוניליוור, לשנות את שם משחת הבהרת העור המשווקת שם כ"בהיר ונאה" (Fair and Lovely).
1 צפייה בגלריה
White Perfect של לוריאל
White Perfect של לוריאל
White Perfect של לוריאל
חברת יוניליוור האנגלו-הולנדית, אשר הרוויחה על פי דיווחים 500 מיליון דולר ממכירות המוצר בהודו בשנה שעברה, אמרה שתפסיק להשתמש במילה "בהיר" בשם המוצר כיוון שהמותג "מחויב להאדרה של כל גווני העור".
מספר חברות, כולל לוריאל, ספגו ביקורת לאחרונה על מוצרי הבהרת העור שלהן, לאחר עליית תנועת Black Lives Matter בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד ע"י שוטר ממשטרת מיניאפוליס בחודש שעבר.
כמו גם, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון שהודיעה שתפסיק למכור חלק ממוצרי Neutrogena ו-Clean & Clear שלה, ששווקו כמפחיתי נקודות כהות באסיה ובמזרח התיכון.
מספר חברות אמריקאיות הודיעו גם הן שישנו את אופן המיתוג שלהן ונראות המוצרים, ביניהן חברת מארס, שמתכננת לדבריה לשנות את מראהו החיצוני של מותג Uncle Ben’s, שבלוגו שלו מופיעה קריקטורה של אדם אפרו-אמריקאי.