|   15:07:40
דלג
  יעקב ברדוגו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הפוך, ישראל, הפוך <br>

השר כ"ץ, זה הזמן להוציא, לא לשמור. זה הזמן לשים על השולחן תוכניות שייתנו תקווה לנפגעים מהמשבר, למפוטרים, למי שלא הוחזרו מחל"ת, ובעיקר לעצמאים. הם לא צריכים תרחיש אופטימי לעתיד הרחוק, אלא סיכוי ריאלי למחר בבוקר
28/06/2020  |   יעקב ברדוגו   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ישראל כץ. זה הזמן להוציא, לא לשמור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בראיון שהעניק למתי טוכפלד ב"ישראל השבוע", המשיך שר האוצר, ישראל כ"ץ, במגמת ההסתמכות על פקידי האוצר. דומה שכץ מכיר בעוצמת המשבר, ימים שבהם מתחוללת מלחמה בריאותית אבל בעיקר כלכלית. אבל משום מה, הוא מדבר הרבה על תוכניותיו לעתיד, ולא עוסק במצוקות הכלכלה העכשווית. בהשאלה מעולמות אחרים לגמרי, הגיע הזמן לומר: שר האוצר צריך להילחם על הכלכלה העכשווית כאילו אין עתיד, ולגבש תוכניות לעתיד כאילו אין משבר אקוטי ברגעים אלה ממש.

אין להתפלא על כץ. פקידי האוצר - ונראה שהם מנווטים את המדיניות בפועל - אינם מתוכנתים לתת. להפך, ה"גרושניקים", כפי שמכנים אותם בחוגים הללו, עוסקים בשכלול השיטות לשאוב עוד ועוד מהציבור. את הדנ"א הזה אי-אפשר לשנות, ולכן צריך לעקור אותו.

אתה מכריז בראיון על מלחמה בחברות הגדולות, אבל חברות הענק הן הנהנות הגדולות מההחלטות הראשונות שלך, במיליארדי שקלים. הדוגמה המובהקת היא מענק ה-6 מיליארד "לעידוד התעסוקה" - כלומר לחזקים. המקרה של הראל ויזל וחלוקת הדיבידנדים בפוקס האיר את הממד הבעייתי בתוכנית חלוקת המענקים מבית היוצר של פקידיך. אפקטיבית, על-פי אנשי האוצר עצמם, רק כ-70 אלף מובטלים יחזרו למעגל העבודה בזכות תוכנית ה-6 מיליארד. זהו נתון מגוחך.

בגרמניה, באנגליה ובעוד מדינות, כולל ארה"ב, הבינו שאנו במצב שבו נדרשת הזרמת כספים אדירה למשק. שינוי גישה כזה נחוץ, ובדחיפות, גם בישראל.

כץ, השר כץ, זה הזמן להוציא, לא לשמור. זה הזמן לשים על השולחן תוכניות שייתנו תקווה לנפגעים מהמשבר, למפוטרים, למי שלא הוחזרו מחל"ת, ובעיקר לעצמאים. הם לא צריכים תרחיש אופטימי לעתיד הרחוק, אלא סיכוי ריאלי למחר בבוקר. היאבק על מענקים חודשיים נדיבים לעצמאים. הילחם על החייאת המשק ועל חיי היום-יום של הישראלים. צריך לפשט באופן דרסטי את הביורוקרטיה, להעביר מענקים לעסקים דרך הבנקים בערבות מדינה או דרך הביטוח הלאומי - בידיעה שהם רק צינור. את ההחלטה תיתן המדינה, את הבדיקות אפשר לדחות לאחר כך. קודם כל להזרים חמצן - ואם מישהו ניצל לרעה את המצב - ימוצה איתו הדין מאוחר יותר.

בישראל דחפו פקידי האוצר לקיים בדיקות זכאות דקדקניות וארוכות, ובכך לעכב או לעצור את ההזרמות, כי זה החינוך שלהם. אבל הכל מתחיל בתפישסה של שר האוצר מלמעלה, והשאלה היא מי הוא שר האוצר ומה משנתו. עד עתה, דומה ששר האוצר הוא ראש אגף התקציבים, שאול מרידור. כעת הגיע זמנך, כץ, לשים ידיים על ההגה. השבועיים הקרובים יראו אם פניך להצלת המשק או שהעדפת להישאר באזור הנוחות ולהימנע ממאבק פרונטלי בפקידים שמנהלים את מדיניות האוצר בישראל.

תאריך:  28/06/2020   |   עודכן:  28/06/2020
יעקב ברדוגו
+הפתרון הקל: נסגור את בתי הכנסת
23:08 28/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות אינו מטפל בחופים ההומים אדם, במסעדות הצפופות ובאוטובוסים הדחופים  ▪  הרבה יותר פופולרי לקבוע איסור גורף על התפילות בבתי הכנסת, בניגוד גמור לכל חלל סגור אחר, ולשלוח את המתפללים אל החום הישראלי  ▪  זהו חלק ממגמה כוללת של ציבוריות חילונית הרבה יותר, הרומסת בבוז את שומרי המצוות
לא מטפלים בזה
וגם לא בזה
+שלושה סוהרים בכלא רימונים חלו בקורונה
22:37 28/06/20  |  עידן יוסף
סוהר המשרת בבית הסוהר ׳רימונים׳ אובחן כחולה בנגיף קורונה. הסוהר הושם בבידוד ובוצעה בדיקה אפידמיולוגית שלאחריה נלקחו בדיקות מסוהרי המשמרת שלו בבית הסוהר, ששהו בביתם בשבוע האחרון. לפני זמן קצר אומתו שניים מסוהרי המשמרת כחיוביים, ללא תסמינים במצב טוב.

בתום הערכת מצב שקיים מפקד מחוז מרכז, הוחלט על עצירת התנועות אל בית הסוהר וממנו עד לסיום בדיקות סקר נוספות בקרב סגל וכלואים לשלילת חשד.

ממחר אחה״צ ולמשך כעשרה ימים לא יתקיימו בכלא רימונים ביקושרי משפחות, התייעצויות עם עורכי דין יהיו טלפונית, ודיוני בתי משפט יתקיימו בוויעוד חזותי.
תותר הכנסת ציוד לכלואים בהתאם לכללים.
+183 נדבקים חדשים מאז חצות
21:05 28/06/20  |  עידן יוסף
בעדכון משרד הבריאות סמוך לשעה 20:00, פורסם כי מחצות אובחנו 183 נדבקים חדשים. סך הכל נעשו אתמול 10,849 בדיקות. מספר המתים עומד על 318. מספר המונשמים עומד על 22 ואילו מספר החולים במצב קשה - 39.
+בתי הספר של הקיץ - 28 תלמידים בממוצע
21:03 28/06/20  |  עידן יוסף
בהתאם להנחיות ראש הממשלה, שר החינוך יואב גלנט יכניס שינויים בבתי הספר של החופש הגדול: פעילויות רבות יותר במרחב הפתוח וממוצע של 28 תלמידים בקבוצה, לעומת 35 כפי שתוכנן.
+אדלשטיין: הגבלות על בתי כנסת ואירועי דת
20:25 28/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מתווה משרד הבריאות: להגביל מספר משתתפים בחתונות ל-50 איש, קפסולות בבתי הספר של החופש הגדול, תפילות במרחב הפתוח - ולא יותר מ-19 איש
([צילום: משרד הבריאות])
+משרד הבריאות: חולה מאומת ברכבת ב"ש-שדרות
18:03 28/06/20  |  עידן יוסף
לראשונה מאז שהרכבת חזרה לפעילות - התגלה חולה מאומת בקו באר שבע-שדרות. הנוסע שהה ברכבת בין 15:30 ל-16:30 ביום שני (22.6). מרכבת ישראל נמסר כי לא ידוע לחברה על חולים מאומתים בקרב נוסעי הרכבת, וכי שאלות בעניין יש להפנות למשרד הבריאות.
+ראשי רשויות דורשים מעורבות בהחלטות הקורונה
17:57 28/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תוקפים את משרד הבריאות ודורשים לערב אותם בהחלטה על אזור מוגבל  ▪  ראש מועצת קריית יערים: "אני ברבע שעה יכול למפות את היישוב ולהחליט מי נדרש לבידוד. למשרד הבריאות ייקח שבועיים"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "יש תחושה שראש עיר שיותר מקושר ויודע להרים טלפונים לשרים יודע לצעוק על טעות ומטפלים בה"
(ראשי הרשויות בדיון [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+הזכאות לדמי אבטלה תוארך עד אמצע אוגוסט
15:59 28/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר האוצר החליטו להאריך את הזכאות לדמי אבטלה שהייתה אמורה לפוג בתחילת יולי, מחרתיים  ▪  תוארך הזכאות למענקים לבני יותר מ-67 שלא יחזרו לעבודה
שר האוצר ישראל כ"ץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מאות אלפים עדיין מחפשים עבודה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+הסגר בטבריה - בגלל טעות בנתונים
15:09 28/06/20  |  איציק וולף
ד"ר ענת צוראל פרבר, עוזרת ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הודתה כי ההכרזה על אזור מוגבל לתנועה בטבריה נעשתה בטעות.

"בטבריה הייתה טעות בנתונים באופן ספציפי. בגלל זה אנחנו בוחנים את הקריטריונים שוב ושוב. בגדול הטעות הייתה באמת במיקוד. באופן חריג התמקד בכמה רחובות ולא בשכונות כמו שראינו במפה. זה עלה בשיח שניהלנו עם ראש העיר", אמרה בדיון שהתקיים בוועדת החוקה של הכנסת.
([צילום: איתמר לוין])
[צילום: ערוץ הכנסת]
+הגל השני של מגיפת הקורונה הגיע לישראל - כשלים ומסקנות
14:19 28/06/20  |  הרצל ישראל   |   לרשימה המלאה
למרבה המזל, נראה כי הגל השני עשוי להיות פחות דרמטי בהשוואה למה שהיינו עדים בישראל לפני כמה חודשים  ▪  הגל השני, מבוסס על היפוך המגמה של זיהומי COVID-19 שאובחנו לאחרונה בארץ  ▪  ספירת החולים והנשאים ממשיכה לטפס על מסלול מואץ
(אפשרות גרועה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+זו רק שאלה של זמן
13:59 28/06/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
אנרכיה מנסה להשתלט על חיינו בזמן בו אנחנו פגיעים ביותר  ▪  כמו נגיף קו-ויד-19 שפועל בלי שגוף האדם יזהה אותו או יצליח להתמודד אתו, כך גם האנרכיסטים
(אנרכיה [צילום: שאח אייבזוב, AP])
+נתניהו דרש: קצרו את החקירה האפדימיולוגית ל-48 שעות
13:58 28/06/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה בקבינט הקורונה לצמצם את זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות. כמו כן הנחה רה"מ נתניהו לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה ל-12 שעות.

בדיון הועלתה האפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית. השרים דנו גם בהגברת האכיפה. מחר ימשיכו את הדיון בנושא צמצום התקהלויות.
+50% ממחלימי קורונה חווים קושי נשימתי
13:35 28/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במחקר נמצא כי גם לחולי קורונה קלים עלול להיווצר נזק ריאתי לטווח ארוך ולעומתם חולים שהיו במצב קשה לא בהכרח מדווחים על קשיים
([צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+האוצר: פערים במוכנות ללימוד מקוון
12:11 28/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כחמישית מן התלמידים בישראל מתגוררים בבתים ללא מחשב בכ-27% מבתי התלמידים אין חיבור לאינטרנט  ▪  באוצר חוששים שמעבר למתכונת לימודים מקוונת תגביר בטווח הקצר והארוך את הפערים הקיימים ממילא בין המגזר הכללי לבין המגזרים החרדי והערבי
פערים ניכרים מהמגזר הכללי [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
חשש מהגדלת הפערים בטווח הארוך [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפוך, ישראל, הפוך
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר4
28/06/20 21:03
2
יאיר4
28/06/20 21:03
3
היהודי הנצחי
29/06/20 03:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
משרד הבריאות ימליץ להטיל הגבלות תנועה חדשות על אזרחי ישראל, בשל התגברות התחלואה בקורונה. על-פי נתוני המשרד, מאז יום שישי בשעה 18:00 אובחנו בישראל 621 נשאי קורונה מאומתים חדשים. מדובר ב-4% מכלל הנבדקים ביממה האחרונה. זינוק משמעותי לעומת היממות הקודמות.
27/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
499 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה בקורונה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו בצהריים (יום ו', 26.6.2). ארבעה מתו אחרי שנדבקו בנגיף, ובכך ירד מספר החולים הקשים מ-49 ל-43. עם זאת, ביממה האחרונה החלימו מקורונה 628 בני אדם.
26/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לורי ג'ונס היא מנהלת מחלקת הבריאות בעיר קטנה במדינת וושינגטון, אשר נקלעה בתחילת חודש מאי לסיוט. נודע לה שאחד מבני משפחה שנפגעה מן הקורונה מסתובב בחוץ במקום להיות בבידוד, והיא החליטה לבדוק זאת. מישהו טען במדיה החברתית שג'ונס הפרה את זכויות האזרח של המשפחה וקרא לירות בה. היא החלה לקבל איומים דומים בטלפון הפרטי שלה. ג'ונס התלוננה במשטרה, שהציבה מצלמות אבטחה מול ביתה. לבסוף היא התפטרה.
26/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
גל הקורונה הראשון תפס את כולנו בהפתעה, וממשלת נתניהו עשתה עבודה טובה מאוד בהתמודדות איתו לקראת הגל השני אנחנו אמורים להיות הרבה יותר ערוכים ומלומדי ניסיון - אבל ממשלת הענק של בנימין נתניהו ובני גנץ מתנהלת ברשלנות נוראה, שהמחיר שלה יהיה בחיי אדם ובנזק כלכלי אדיר
26/06/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
מספר חולי הקורונה בארה"ב כנראה גבוה פי עשרה מאשר הנתון הרשמי - אומר (יום ו', 26.6.20) מנהל המרכז לבקרת מחלות, ד"ר רוברט רדפילד. להערכתו, 8%-5% מתושבי ארה"ב נדבקו עד כה, דהיינו 26.5-16.5 מיליון בני אדם. במקביל, נרשם אתמול שיא במספר הנדבקים הרשמי - קרוב ל-46,000, יותר מאשר השיא שנרשם ב-26 באפריל (בעיצומו של הגל הקודם).
26/06/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
השימוש ב'כלי' השב"כ - קצר ומפוקח  /  עידן יוסף
באטמ צופה עלייה של 25% בהכנסות  /  איציק וולף
668 נדבקים ביממה האחרונה  /  עידן יוסף
2,315 דולר לבדיקת קורונה  /  איתמר לוין
הסיפוח בעיני וושינגטון  /  טל בן-יעקב
החזר  /  אברהם בנמלך
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il