התפשטות הקורונה: מנתוני משרד הבריאות המעודכנים שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 499 ישראלים חדשים כנשאים של נגיף הקורונה. מספר החולים הפעילים עומד על 5,736 זאת בהשוואה לאתמול בשעה זאת אז היו בישראל 5,870. חמישה חולים מתו ביממה האחרונה, 313 מאז תחילת התפשטות המגפה בישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מדובר על ירידה קלה במספר המאובחנים ביחס לאתמול, אז נספרו בישראל 668 חולים. מספר הבדיקות גם הוא ירד במעט וביממה האחרונה נלקחו 16,937, וזאת בהשוואה ל-17,682 אתמול. חמישה חולים מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה ומספר המונשמים עלה באחד ועומד על 28 בלבד. 

 ההגבלות יחזרו? "הציבור לא מקפיד על ההנחיות"

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' חזי לוי, התריע אתמול מפני התפרצות מחודשת של הנגיף, זאת לאור העלייה בשיעור התחלואה בימים האחרונים. הוא קרא לאכיפה מוגברת של התקנות כדי לשבור את שרשראות ההדבקה. "הציבור לא מקפיד על מה שביקשנו", אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "יכול להיות שחתונות יקטנו, אם לא תהיה ברירה".

  פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות  (צילום: החדשות 12, החדשות12)
פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות | צילום: החדשות 12, החדשות12

פרופ' לוי הבהיר כי הכוונה היא להתיר קיום קייטנות פרטיות, זאת בתנאי שתהיה הקפדה על הכללים. "נאפשר קייטנות פרטיות אם המתווה יהיה כך שיבטיח את בריאות הילדים, אבל מחנות קיץ לא יהיו בגלל התנהגות הנערים", אמר. "אנחנו דנים כעת במתווה ורוצים קבוצות מצומצמות, אך המספרים עדיין לא נסגרו. נחייב שמירת מרחק, ניטור והתנהגות שתמנע הדבקה ככל שניתן".

קורונה בישראל (צילום: דוד כהן, פלאש/90 )
קורונה בישראל | צילום: דוד כהן, פלאש/90

"הציבור מתנהג כאילו הקורונה חלפה מאיתנו", הצהיר פרופ' לוי כשנשאל אם צפויה חזרה להגבלות ברחבי הארץ. "הוא לא מקפיד על מה שביקשנו כמו עטיית מסיכה. בהיבט הממסדי יש להגביר את האכיפה ולאתר מאומתים ונדבקים. יש דיון אם אנחנו נעשה הגבלות נוספות. על השולחן: האם נסוגים אחורה בנוגע לאולמות, האם אוכפים התקהלויות והתגודדויות, האם מטילים הגבלות חזקות יותר בבתי ספר, האם יישארו בבית בשכונות עם תחלואה".