יועז הנדל במהלך שירותו הצבאי // צילום: מתוך אינסטגרם // יועז הנדל במהלך שירותו הצבאי // צילום: מתוך אינסטגרם

לוחמי עילית וקציני מודיעין : היחידה הסודית של יועז הנדל נחשפת

למרות שהיא גדלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, היא עדיין נחשבת ליחידה קטנה יחסית • כמו יחידות מובחרות אחרות, היא יחידה מטכ"לית שפועלת בכל גזרה

היחידה הסודית של שר התקשורת יועז הנדל נחשפה אתמול (שלישי) לאחר שנאסר עליו להמשיך לשרת בה, בשל תפקידו בממשלה ובפוליטיקה. אולם מדובר רק בקצה המזלג של מה שמותר, ובעיקר מה שאסור, לספר על יחידת המילואים המובחרת שהוקמה מאפס בתוך זמן קצר יחסית.

לפני מספר שנים, ככל הנראה מעט לפני מבצע צוק איתן, הוקמה היחידה המסווגת שעיקר פעילותה בזמן עימות עם האויב. מומחים יודעים לומר כבר שנים ארוכות שאת הקרבות יש לנצח לא רק בשדה הקרב עצמו אלא גם בעורף האויב ובדרכים מתוחכמות במיוחד.

"היחידה קמה כמו הפלמ"ח, כמו איזה מחתרת", מספר גורם שנחשף לתחילת העבודה על היחידה. הנדל זיהה את הצורך הקריטי בשדה הקרב והקים יחידה מכלום, מושך אנשי מילואים מיחידות עילית כדוגמת שייטת 13 וסיירת מטכ"ל ובמקביל אליהם קציני מודיעין וקציני אג"ם, במטרה ליצור תמהיל שכמוהו אין היום ככל הנראה בצה"ל. בעבר היו ביחידה מספר אנשים מוכרים אך כיום לא ברור האם הם עדיין פועלים בה.

היחידה מורכבת משני חלקים. הראשון – צוותים לוחמים שמורכבים מיוצאי יחידות עילית בצה"ל, ושמבצעים פעולות מורכבות מעבר לקווי האויב בעת הצורך. השני – מטה שמטרתו לחשוב מחוץ לקופסה.

במבצע צוק איתן היחידה הייתה כבר מבצעית, עוסקת בלחימה בדרכים יצירתיות מחוץ לקופסה, חושבת על דרכים להשפיע על שדה הקרב על מנת להוביל לניצחון.

ישנם כיום ביחידה ככל הנראה כמה מאות לוחמים וחיילים, כולם אנשי מילואים ורבים מהם קצינים, שמתכוננים ליום פקודה ומבצעים משימות על פי הצורך. ההתקבלות ליחידה הינה בעיקר מפה לאוזן, חבר מביא חבר.

למרות שהיא גדלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, היא עדיין נחשבת ליחידה קטנה יחסית. כמו סיירות מובחרות אחרות, היא יחידה מטכ"לית שמסוגלת לפעול בכל מקום שבה תידרש, בצפון, בדרום, ובכל אזור אחר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו