רה"מ קיבל, העצמאיים עדיין מחכים: בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזר מס רטרואקטיבי של כמיליון שקלים בגין הוצאות פרטיות רק העמיקה את המשבר החריף בינו לבין המגזר העסקי ומובילי מחאת "אני שולמן". העצמאיים ובעלי העסקים זועמים על הסיוע שהובטח להם ועדיין לא התקבל, וטוענים כי חלק גדול מהצהרותיו של נתניהו לא מומשו - זאת בזמן שבקשתו להטבות מס דווקא אושרה מיידית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"מאחל שתיקח עלינו אחריות"

רמי בז'ה, מפיק אירועי תרבות וממובילי מחאת גופי התרבות והאירועים הפרטיים‎, דורש מהממשלה לעסוק במה שלשמו הוקמה: "היי, ביבי נתניהו. זה אני מתעשיית האירועים וההפקות הפרטיות. אתה מכיר אותי, העצמאי שמשלם מיסים ולא מקבל כלום. אני רוצה לאחל לך שתזכה לקבל את החזרי המס של מידית. אני גם רוצה לאחל לך שתזוכה מכל שלושת כתבי האישום".

"אני רוצה גם לאחל לך שתחיל כבר את הריבונות ותספח את כל מה שצריך בשביל שתתפנה להתעסק במה שחשוב ממשלת החירום הזאת - לדאוג לעצמאיים האלה שלא קיבלו עוד שקל לחשבון שלהם. אנא ממך, מאחל לך בשביל לאחל לעצמי, אולי כבר תיקחו אחריות עלינו?".

"כשאנשים רעבים, הם מסוכנים מאוד"

אווה מאייר, בעלת עסק לעיצוב וייצור תכשיטים, מזהירה מקריסת העצמאיים שתוביל לחרפת רעב: "שלום ראש הממשלה שלנו היקר. תודה לך על שאתה לא דואג לעם שלך, לעסקים, לא דואג לאף אחד. אני בזכותך הולכת לסגור את העסק, אני לא יודעת איך אאכיל את הילדים שלי. בעלי לא יודע איך יאכיל את ילדיו וישלם מזונות. אתה לא יודע איך לסגור חודש? אנחנו לא יודעים איך לסגור יום. מה אני אמורה לעשות אם העסק שלי קרס בגלל ההנחיות?".

"אתה לא משלם את מה שמגיע לנו", מוסיפה מאייר. "אני משלמת מיסים המון שנים. למה אתה מחזיר לך את הכסף שלנו? זה לא כסף שלך, זה כסף שאנחנו שילמנו, זה כסף שלנו. אתה יודע כמה אנשים מתאבדים? כמה אנשים רעבים? אתה יודע כמה זה מפחיד כשאין לך כסף לאוכל לילדים? אתה יודע איך זה כשהמקרר ריק ואין לך 20 שקל לאוכל? ראש הממשלה החליט שאנחנו צריכים לרדת במשקל".

"תודה לך, בושה וחרפה לממשלה הזאת", היא ממשיכה. "מתי תתחיל לחשוב עלינו, העם שלך? כמה אפשר להיות מנותק מהעם שלך? אתה חושב שאנשים רעבים לא יצאו לרחובות? הם יצאו. אתה חייב ללמוד היסטוריה. כשאנשים רעבים, הם מאוד מסוכנים".

"מה בגין ושמיר היו אומרים?"

עודד בבאי, יצרן אופנה והבעלים של "אופנת קומו", מצפה מהמנהיגים להבין את מצוקת בעלי העסקים: "שלום לכם, יש לי מסר לראש הממשלה ולכל חברי הכנסת. הגיע הזמן שתשמשו דוגמה אישית ושתקצצו מהשכר שלכם. זו בושה לבקש הטבות מס במאות אלפי שקלים. מה בגין ושמיר היו חושבים על זה אם הם היו חיים היום?".

"בשעה שיש מיליון מובטלים במשק ומצבם של העצמאיים ובעלי העסקים מעולם לא היה גרוע יותר, אני מצפה מכם שתבינו את העם. אני פשוט מתבייש במנהיגים שלכם. אנחנו הופכים לברזיל של ישראל, מעמד הביניים שלנו קורס ואתם עסוקים במנעמי השלטון ובהטבות אישיות. תתביישו לכם".

"פיצוי מגוחך לגני הילדים"

לוסי חדידה, מנהלת מעון יום, טוענת כי בזמן שוועדת הכספים עסוקה באישור הטבות המס לנתניהו, המדינה מתנערת באופן מוחלט מהגנים והצהרונים: "לא הגיוני שמאשרים הטבות מס לראש הממשלה במאות אלפי שקלים בזמן שאנחנו, גני הילדים הפרטיים שעובדים כל כך קשה כל יום, מקבלים פיצוי מגוחך שעוד על זה אנחנו צריכים להוציא חשבונית מס. פשוט מכעיס במיוחד".