מחאת נהגי ההסעות: אוטובוסים חסמו הבוקר (רביעי) את מחלף השלום לכיוון דרום בנתיבי איילון ומנעו מעבר של רכבים. המפגינים מחו על קריסת ענף ההסעות הפרטיות וקראו לשרת התחבורה מירי רגב ולהכניס אותו תחת משרדה. כוחות משטרה שהגיעו למקום פיזרו את המחאה ופינו את הציר לתנועה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

על האוטובוסים הודבקו מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כץ והכיתוב: "30 אלף נהגים עומדים במקום. ענף ההסעות בקריסה!". זהו יום החסימות השלישי של המחאה ובכוונתם של המפגינים לחסום בהמשך הבוקר צירי תנועה מרכזיים נוספים. אתמול חסמו עשרות אוטובוסים את הגישה לקריית הממשלה ובשבוע שעבר נחסם באופן מוחלט איילון דרום.

כעסן של חברות ההסעות הפרטיות נובע מהעובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית בתקופת הקורונה עקב הנחיות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון - נמנעת המדינה להשתמש בשירותיהן, לצמצם את העומס ולאפשר לנהגים להתפרנס.

חברות ההסעה ספגו הפרטיות ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה כמו תיירות, תעשיה וחינוך הפסיקו את עבודתם. הענף מסיע בשגרה 1.2 מליון ישראלים מדי יום ועובדים בו כ-30 אלף מועסקים - רובם טרם חזר לפעילות.

ניסים סרוסי המייצג את חברות ההסעות: "אנחנו נכנסים ליום השלישי של חסימות הכבישים ולצערי נראה שנאלץ להרחיב את הפעילות ככל שלא נקבל מענה אמיתי ממשרדי הממשלה. יש כאן 30 אלף נהגים כואבים ובמצוקה שאי אפשר להמשיך ולהתעלם ממנה, השטח בוער ואני קורא לשרת התחבורה מירי רגב- אל תפני להם גב, תצילי אותם מקריסה!".