מהיום: סגר חלקי באלעד ובשכונות בטבריה; תנועת תושבים תוגבל

התפשטות הקורונה בישראל: תנועת הנכנסים והיוצאים מהאזורים שנקבעו תותר רק במקרים מוגדרים מראש, בהם עבודה ובחינות בגרות. בתוך השכונות אסורה התקהלות של מעל 50 איש

זמן צפייה: 00:45

התפשטות הקורונה בישראל: בהמשך להחלטת הממשלה, החל מהיום (רביעי) יחול סגר חלקי בעיר אלעד ובחמש שכונות בטבריה שהוכרזו כ"אזור מוגבל" בשל רמות תחלואה גבוהות. בטבריה המגבלות יחולו בשכונות רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

באוזרים המוגבלים תיאסר יציאה וכניסת תושבים מלבד למקרים חריגים שהוגדרו מראש. תושבים יוכלו לצאת מהאזור רק לשם עבודה, בחינות בגרות, הליך משפטי, הלוויה, או העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

מחסומים בטבריה לאחר ששכונות בה הוגדרו אזור מוגבל | צילום: רון קובי

במהלך היום יפעלו מוסדות החינוך כסדרם מלבד אלו שכבר נסגרו בשבועיים האחרונים בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות ותתאפשר כניסת תלמידים למוסדות החינוך באזור המוגבל ויציאה של תלמידים למוסדות החינוך שמחוץ לאזור זה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא חושב שצריך סגר – אך הנגיף לא נעלם"

רה"מ: אם לא נקפיד על ההנחיות – נביא על עצמנו את השבת הסגרים

אכיפת הסגר החלקי בטבריה
אכיפת הסגר החלקי בטבריה | צילום: דוברות המשטרה

כניסה לאזורים המוגבלים תותר רק במקרים הבאים: תושבי המקום, עובדים החוזרים ממקום עבודתם, תלמידים החוזרים ממבחני בגרות, כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה, צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

שמעון מעתוק מעיריית טבריה התייחס להחלטה: "חשוב לי לציין שהחלטת הממשלה התקבלה שלא על דעתי, ודעת גורמי מקצוע נוספים, ובניגוד למידע העדכני שהועבר על ידינו ואושר ע"י משרד הבריאות. אני נמצא בקשר עם גורמים רבים, ביניהם ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות, תוך השתדלות לעשות כל שלאל ידי בכדי שהוראת הממשלה תבוטל, או לכל הפחות תצומצם באופן משמעותי, שכן המרחב שהוגדר כמוגבל בתוכה אינו תואם את מפת פריסת התחלואה בעיר והפגיעה בכם התושבים אינה מוצדקת".