נלחמים במשרד הפנים? ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הודיע היום (ראשון) שהעירייה תוסיף למאגרי המידע שלה רישום זוגיות על בסיס תצהיר, זאת בנוסף לרישום הקיים של רשות האוכלוסין, אשר מבוסס על נישואים כחוק. הרישום החדש יאפשר לזוגות חד מיניים, או זוגות שבוחרים שלא להינשא על פי הדין בישראל, לקבל את הזכויות המגיעות לזוגות הנשואים בעיר. "החלטנו לאתגר את הממשלה", כתב חולדאי בחשבון הטוויטר שלו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

עיריית תל אביב מבטיחה שהרישום החדש ישמש את כלל היחידות המעניקות שירותים לתושבי העיר, בדיוק כפי שמשמש אותן רישום הנישואים הקיים כיום. המדיניות החדשה צפויה להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, לאחר השלמת הממשקים הדיגיטליים הנדרשים.

על פי הודעת העירייה, מטרת הכנסתו של הרישום החדש היא "לייעל את השירות ולהקל על זוגות בכל הקשור למימוש הזכויות וההטבות עירוניות, כדוגמת רישום ילדים למערכת החינוך, הנחות במרכזים הקהילתיים ועוד".

"עיריית תל אביב-יפו אומרת היום בקול ברור ששוויון הוא ערך עירוני בסיסי ומוסיפה שירות של רישום זוגיות עירוני, שמשמעותו היא שכל הזוגות בעיר שווי ערך ושווי זכויות", הבהיר יוזם המדיניות החדשה, חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הלהט"ב, איתי פנקס ארד. "הבטחנו וקיימנו - לא ניתן לזכויות שלנו לצעוד במקום. הגיע הזמן שהמדינה, תפנים ותיישם: ערך השוויון, כבוד האדם, ואהבת לרעך כמוך – לא יכולים לחכות".

בניין עיריית תל אביב בדגל הגאווה (צילום:  יחסי ציבור )
בניין העירייה צבוע בצבעי גאווה. ארכיון | צילום: יחסי ציבור

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב ראש העיר חולדאי: "השנה 2020 ובישראל עדיין אסור לחברי הקהילה הגאה לממש את הזכות הבסיסית להתחתן. לכבוד שבוע הגאווה החלטנו לאתגר את הממשלה ולאפשר רישום זוגיות על בסיס תצהיר. בקרוב יוכל כל זוג, גאה או לא, לממש את כל הזכויות וההטבות העירוניות כמו רישום ילדים למערכת החינוך, הנחות במרכזים הקהילתיים ועוד".