מחקר חדש טוען: "יש שפע של חיים תבוניים ביקום"

פרסום של אוניברסיטת נוטינגהם חושף כי ייתכן וקיימות 36 ציוויליזציות שונות של חייזרים בגלקסיה שלנו בלבד • המחקר מציע רמזים לגבי השרידות שלנו

גלקסיה שצולמה מטלסקופ החלל האבל // צילום: אי.פי.איי // גלקסיה שצולמה מטלסקופ החלל האבל // צילום: אי.פי.איי

האם אנחנו לבד ביקום? השאלה הגדולה ביותר של האדם המודרני זוכה לתשובה, לפחות אחת הסתברותית, כשמחקר חדש של אוניברסיטת נוטינגהאם טוען כי עשויות להיות יותר מ-30 ציוויליזציות חייזריות מתקדמות בגלקסיה שלנו בלבד.

המחקר החדש ממקד את ההשערות של מחקרים קודמים שנתנו אפשרויות בין מיליארדים לאפס צוויליזציות מתקדמות אפשריות בגלקסיה. המחקר החדש, כך טוענים באוניברסיטה היוקרתית, נקט בגישה חדשנית לשאלה העתיקה.



המחקר התבסס על ההנחה שצורות החיים שיכולות להתפתח בגלקסיה שלנו, עשו זאת בתנאים דומים לאלו שיש לנו בכדור הארץ, יכלו החוקרים למקד את האתרים השונים להתפתחותה של כל ציוויליזציה למקומות ספורים בגלקסיה.

פרופסור כריסטופר קונסליס, מהמחלקה לאסטרופיזיקה,  שהוביל את המחקר, אומר כי "צריכות להיות לפחות כמה ציוויליזציות פעילות בגלקסיה שלנו, בהנחה שלוקח לחיים תבוניים 5 מיליארד שנים להתפתח על כוכבי לכת בהם התנאים דומים לאלו של כדור הארץ".

החוקר טים ווסטבי מסביר: "הגישה המסורתית לשאלה מתמקדת סביב האפשרות לקיום חיים, אלא שפה מדובר על הגדרות גמישות ולא לגמרי ברורות. אנחנו השתמשנו בידע חדש, יחד עם הנחות אסטרו – ביולוגיות, לקריטריונים הדרושים להתפתחות חיים תבוניים, בהם, למשל, שמש עתירה במתכות כמו השמש שלנו".



אנחנו לא לבד? איור של חוצנים /// צילום: Gettyimages
אנחנו לא לבד? איור של חוצנים /// צילום: Gettyimages

המחקר מעריך כי לפחות 36 חברות המסוגלות לתקשר באמצעים כמו גלי רדיו או אור התפתחו בגלקסיית שביל החלב, אך בשל המרחק הבלתי נתפס ביניהם, ייקח זמן רב מאוד עד שאחת מהן תוכל לבוא במגע עם השנייה.

"המחקר שלנו מראה לא רק את האפשרות לקיום חיים תבוניים בגלקסיה שלנו אלא מציע רמזים באשר לשרידות ולאורך החיים של הציוויליזציה שלנו עצמה. אם נגלה שחברות תבוניות נפוצות ברמה הזו, נוכל להסיק שציוויליזציות כמו שלנו יכולות להתקיים הרבה יותר מכמה מאות שנים", מסביר פרופסור קונסליס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר