ETi, מותג המתוקים ודברי המאפה הטורקי, נכנס לראשונה לישראל. החברה מייצרת בין השאר שוקולדים, ופלים בטעמים, חטיפים מתוקים ועוגות. המוצרים ישווקו ברשתות רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף ועוד. עודד גורי, בעלי קבוצת גורי, אמר כי בכוונתו לתפוס כ-5% מהשוק בשלוש השנים הבאות.
עוד בצרכנות:
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ETi הוא מותג המתוקים ודברי המאפה המוביל בטורקיה, והוא נמכר בלמעלה מ-50 מדינות בעולם עם מחזור שנתי של כ-1.5 מיליארד דולר. מוצריו ישווקו בלעדית בארץ באמצעות חברת גורי הפצה. לפני ההשקה, הגיעו לישראל נציגי הקונצרן וביצעו בארץ מבחני טעימות בקבוצות מיקוד כדי להתאים את המוצרים לקהל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
חטיף קרמל מצופה שוקולד
חטיף קרמל מצופה שוקולד
חטיף קרמל מצופה שוקולד
(צילום: יח"צ ETi)
הקבוצה מייצרת שוקולדים, וופלים בטעמים, חטיפים מתוקים, עוגות ומוצרים נוספים במחירים תחרותיים. המוצרים יתחרו בחברות המזון כמו שטראוס (שמייצרת גם היא בטורקיה את חלק מהוופלים שלה), נסטלה, לואקר, ויצרנים מקומים כמו מנעמים גילרו ועוד. המוצרים ישווקו ברשתות המזון רמי לוי ויקטורי יוחננוף ונוספים.
עודד גורי בעלי קבוצת גורי, שמגלגלת כ-300 מיליון שקל בשנה, אמר כי מדובר בשוק תחרותי שבכוונתו לתפוס כ-5% ממנו בשלוש השנים הבאות.

והמחירים?

חטיפים מתוקים באריזה משפחתית בטעמים כמו בוטנים, קוקוס, שוקולד וקרמל, 10 יחידות ב-9.9 שקלים לצרכן; ופלים באריזה משפחתית בטעמים - שוקולד, אגוזים, קוקוס, שוקו-שוקו - ב-7.9 שקלים. המוצרים יושקו באריזות משפחתית ואישיות.
לפי נתוני סטורנקסט, שוק החטיפים המתוקים והשוקולדים בישראל נמצא בעליה מתמדת ומציג גידול של 2% לשנה. שוק השוקולד מגלגל מחזור של 44 מיליון דולר בשנה ושוק הוופלים והעוגיות מגלגל 349 מיליון דולר בשנה.
2 צפייה בגלריה
וופל קקאו במילוי קרם קוקוס
וופל קקאו במילוי קרם קוקוס
ופל קקאו במילוי קרם קוקוס
(צילום: יח"צ ETi)
לכבוד ההשקה במסגרת פעילות ETi למען הקהילה, גורי ימכור בישראל חטיפים של החברה ברשתות השיווק במחיר של שני שקלים ליחידה. ההכנסות יועברו לידידי מד"א לטובת רכישת ציוד רפואי לכונני מד"א במאבקם במגפת הקורונה.
ETi נוסדה בשנת 1962 על ידי הבעלים פירוז קאנטאלי, היא מדורגת כאחת מ-30 החברות הגדולות בטורקיה ומעסיקה כ-7000 עובדים בשמונה מפעלים שונים בכל רחבי טורקיה. לחברה יש גם מפעל מאפים ברומניה הנחשב הגדול בתחומו בעולם ומייצר מעל ל-500 טון בשנה.
קבוצת גורי בע"מ היא חברת שיווק והפצה, שמייבאת בין היתר את המותגים: טרוביה, ספירה, סנסודין ואקווה פרש. בתחום המזון היא משווקת רטבים של אוליביה, מוצרי מזון בריאות של הרדוף, חמצוצים וריינולדס. החברה מייבאת גם חומרי נקיון.