אירוע חריג התרחש אתמול (שישי), כאשר הרב יעקב שלזינגר, בשנות ה-50 לחייו, נדקר בצפון העיר לונדון. החשוד במעשה דקר אותו כמה פעמים, כולל בראשו, עד שעוברי אורח התערבו. המשטרה עצרה את הגבר בשנות ה-40 לחייו בחשד לניסיון רצח. בעוד אנשים שהיו בזירה בעת האירוע אמרו כי לדעתם מדובר בפשע שנאה בשל היותו של הרב יהודי, במשטרה המקומית טוענים כי לא מדובר בפיגוע טרור על רקע דתי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הרב שלזינגר הוא דמות מוכרת בקהילה היהודית ומשמש גם כמורה. הוא נלקח לטיפול בבית החולים לאחר שנדקר בחלקים רבים בגופו. למקום הגיעו עשרות רכבי חירום והצלה וכוחות משטרה. דובר שירות האמבולנסים בלונדון אמר: "מצאנו את הגבר הדקור במקום והעברנו אותו לטיפול במרכז הטראומה".

ההסתדרות הציונית העולמית: "דם יהודי אינו הפקר"

עדי ראייה רבים שהיו בזירה, ואף התערבו לטובתו של הרב בניסיון להצילו, סיפרו על רגעי הדרמה. כשראו את החשוד בשעת המעשה, מיד צעקו כי מתרחשת דקירה, בניסיון להזעיק עזרה. זמן קצר לאחר מכן הצליחו לנטרל את הדוקר, הצמידו אותו לקרקע ובכך הצליחו לחדול את האירוע.

אחד מהם סיפר: "אני יהודי בעצמי, ואני לא יכול לראות יהודי אחר במצב כזה". אדם נוסף ששהה בזירה העריך כי מדובר בפשע שנאה אנטישמי נגד הרב, בשל היותו יהודי. עובר אורח, שנסע באוטובוס שעבר במקום בזמן האירוע, תיאר את הדהירה של ההמונים לעבר הדוקר על מנת לעצור אותו: "קפצו עליו, זה היה ממש מפחיד".

 יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית מסר כי "האירועים האנטישמיים הפכו לדבר שבשגרה ולחלק מסדר היום שיהודים ברחבי העולם עוברים. לצערי כפי שאמרתי ברגע שנוכל להסתובב ברחובות חופשי לאחר שיעבור נגיף הקורונה, יעלו האירועים האנטישמיים ואף יהפכו לאירועים פיזיים ואלימים יותר, והנה אנו עדים לאירוע דקירה על רק אנטישמי. אני קורא לרשויות לטפל במפגע בכל חומרת הדין דם יהודי אינו הפקר".

חרף הטענות של עדי הראיה באשר למניעי הפעולה, המשטרה הבריטית מעריכה כי לא מדובר בפשע ממניע דתי. הכוחות שהוזעקו למקום עצרו את הגבר בשנות ה-40 לחייו, בחשד לניסיון רצח. במהלך התקרית וניסיונות ההשתלטות עליו, נפצע החשוד עם כמה פגיעות ראש קלות ונלקח גם הוא לבית החולים.