צילום: עמית שבי, אורן בן חקון // בנימין נתניהו, רביב דרוקר

נתניהו: "בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא"

תגובה חריפה מטעם הליכוד לתחקיר "המקור" • "דרוקר ממשיך לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה" • "בעולם מתוקן אנשים נכנסים לכלא על ביצוע עבירות פליליות", הגיב העיתונאי

הסכסוך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והעיתונאי רביב דרוקר עולה מדרגה. אמש (רביעי) נחשפו בערוץ רשת 13 בתוכניתו הוותיקה של דרוקר, "המקור", הקלטות "תיק 4000" בין שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת "בזק" ובאתר החדשות "וואלה" ורעייתו איריס אלוביץ', ובין אילן ישועה, מנכ"ל וואלה. בתחקיר, שזכה לשם "ההקלטות שסיבכו את ביבי", מוצג האופן  בו הזוג אלוביץ' מבקש לסקר את ראש הממשלה ורעייתו שרה באתר באופן חיובי, וכן את יחסיו של נתניהו עם חברת "בזק". בתוכנית לא התפרסמה תגובתו של ראש הממשלה, שכן לטענת עורכיה היא אינה עניינית.

בתגובה פרסם נתניהו לקראת השעה עשר בלילה תגובה חריפה, בה הוא טוען לשיבוש הליכי משפט ותוקף באופן אישי את דרוקר. "בשל מדיניות סתימת הפיות של חדשות 13, במסגרתה הערוץ לא פונה לקבלת תגובות מהליכוד ומסרב לשדר אותן, שלח הליכוד את תגובתו בסרטון שהוצג בסלולר וברשתות החברתיות כשהוא מטרגט את הגולשים שצפו בתוכנית 'המקור'", נכתב בפייסבוק של נתניהו, לצד תגובתו הרשמית לתחקיר.

"רביב דרוקר ממשיך גם הערב לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו, תוך שהוא משבש הליכי משפט ומאיים על עדי מדינה במטרה להטות את דעת השופטים", נכתב בתגובה. "העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר ונותנים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה באיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ועל שיבוש הליכי משפט, אבל כשהמטרה של התקשורת היא להפיל את מנהיג הימין, נתניהו, בכל מחיר - נראה שהכל מותר".

מאוחר יותר הגיב דרוקר בחשבון הטוויטר שלו על דבריו של ראש הממשלה וכתב "לגבי תגובת נתניהו - לא היה שום איום, לא על אלוביץ' ולא על פילבר. שקר מכוער נוסף". בהמשך, בתגובה לטענות בדבר עריכה מגמתית של אבי וייס, סנגורו הציבורי של נתניהו בתיק 4000 שהתראיין לתחקיר, פרסם העיתונאי את תמלול הריאיון המלא. "מהריאיון עצמו עשה רושם שוייס מרוצה כי בסופו הודה לנו וביקש שנזמין שוב", צייץ דרוקר. "זה לא שלא היה קשה. וייס כמעט שלא נתן לי להשלים שאלה".

מרביב דרוקר נמסר: "בעולם מתוקן אנשים נכנסים לכלא על ביצוע עבירות פליליות. הפרסום שלנו אתמול לא הייתה בו שום עבירה פלילית. למעשה, נתניהו ביצע לא פעם את אותו מעשה ממש, כאשר מסר את גרסתו לתיקים פליליים בהם הוא נחקר, לפני המשפט. בכך, בדיוק באותה מידה, זיהם לכאורה את התהליך השיפוטי".

בחודש שעבר הגישו פרקליטיו של ראש הממשלה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד דרוקר, בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד. התלונה הוגשה לאחר שבתוכנית ששודרה בחודש מאי ועסקה בתיקי נתניהו, ראיין דרוקר עדי תביעה הצפויים להופיע במשפטו של ראש הממשלה. בכך, לטענתם, עלולה להשפיע התכנית על דעתם של השופטים בתיק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו