גם לאחר רצח ג'ורג' פלויד בארצות הברית: במשטרת ישראל מודיעים הערב (ראשון) שלא יאסרו הפעלת כוח בדרך של הצמדת ברך אל צווארו של חשוד במהלך מעצר. במשטרה סבורים שצעד כזה הוא אפשרי "במסגרת השימוש בכוח שעומדת לרשות השוטרים בעימותים פיזיים". בתיעוד ממעצר בשכונת הטורים בירושלים מלפני כמה חודשים נראה שוטר מצמיד את ברכו לצווארו של אדם תוך שהוא נעצר. 
 
 
האירוע קרה לפני כחצי שנה בשכונת הטורים בירושלים כאשר שוטר זיהה אזרח שרכב על אופניים חשמליים בלי קסדה. השוטר ביקש ממנו כמה פעמים להזדהות, אך האזרח סירב. ולטענת השוטר - האזרח גם תקף אותו. 
 
המשטרה מפעילה כוח לא סביר? (צילום: חיים לוינשטיין)
המשטרה מפעילה כוח לא סביר? | צילום: חיים לוינשטיין
בתיעוד מהמעצר נראים חמישה שוטרים מתנפלים על בחור חרדי ועוצרים אותו, תוך שהוא צועק: "מה עשיתי?! אתם מפרקים אותי", במקביל אחד השוטרים מצמיד את ברכו לצווארו של הבחור, כשפניו מוצמדות לכביש.  
 
  שוטר חנק  למוות גבר שחור
שוטר חנק למוות גבר שחור
מבדיקת N12 מול המטה הארצי עולה כי על פי פקודת סדר הדין הפלילי - שוטר רשאי להשתמש באמצעים סבירים לצורך ביצוע המעצר - כולל שימוש בכוח ובלבד שהוא לא מופרז. למרות זאת, נראה שאחרי התקדים הטרגי בארצות הברית, ראוי לאסור את השימוש במהלך שכזה במהלך מעצר של אדם, ולהוציא פעולה שכזו מההגדרה "שימוש בכוח סביר".