סערה ברשת: "הפרסומת של קסטרו גזענית"

קמפיין הספארי החדש של הרשת בכיכובם של רותם סלע וריף נאמן גרר גל תגובות הטוענות שהוא גזעני • הבמאי רועי כפרי: "מתנצל, לא הייתי מספיק רגיש"

פרסומת הספארי של קסטרו

שיקול דעת לקוי או טיימינג אומלל? פרסומת הספארי החדשה של קסטרו בכיכובם של רותם סלע, מרגי וריף נאמן, מעוררת סערה מהיום שעלתה.

בעיצומן של מהומות על רקע גזעני מהאלימות שידעה ארה"ב, הפרסומת המציגה את הכוכבים הישראלים הלבנים, כשהם מוקפים בצעירים כהי עור בלב הג'ונגל, הצליחה כצפוי לעורר גל עצום של תגובות זועמות וטענה לגזענות בוטה. 

"בעקבות כמה תגובות על כך שפרסומת הספארי גזענית, אני רוצה להתנצל", פתח הבמאי רועי כפרי, שעומד מאחורי הפרסומת, סטורי התנצלות שהעלה היום (ראשון) לאינסטגרם שלו.

רותם סלע מגיבה לסערת המכנסונים

• רותם סלע התכערה, גל גדות הגיבה

"כשביימתי את פרסומת הספארי האמנתי שאני עושה אותה נטולת גזענות, אך לא הייתי מספיק רגיש לעניין", המשיך. "בראש שלי ניסיתי להציג את הדמות הראשית "כדיווה", מבלי לחשוב אפילו בעצמי על מה צבע העור של השחקנים מסביב", הודה כפרי. "אבל אני מבין עכשיו שלפעמים דווקא חוסר המחשבה הזה יכול להיות מסוכן. מבקש שוב סליחה מכל מי שנפגע, זאת בפירוש לא הייתה הכוונה וכואב לי על כך. 

גזענות? פרסומת הספארי של קסטרו
גזענות? פרסומת הספארי של קסטרו

"אני מבין את האחריות שלי כבמאי, מודה למי שהעיר את עיניי, לומד להבא. רק אהבה", סיים כפרי את הפוסט עם אמוג'י של לב וכפות ידיים של תפילה. 

כזכור, זו לא הפעם הראשונה שפרסומת של קסטרו מצליחה לעורר תרעומת ומואשמת בפרובוקציה. ב-2018, קמפיין לרשת הבגדים, שהציג את רותם סלע חוטפת אישה אחרת וכולאת אותה במכונית בגלל שחשקה בשמלה שלה, הורד מהאוויר לאחר שעורר גל תגובות זועמות והואשם בעידוד אלימות ושנאת נשים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר