לפני הקורונה כ-13 מיליון תיירים פקדו את מרוקו בשנה, מתוכם כ-50 אלף ישראלים. אך היום, תחת איום הנגיף והמגבלות - ככר השוק ריקה, וכמוה גם שאר המדינה. הקורונה הכתה קשות בקהילה היהודית הקטנה במדינה, שמונה כ-2000 איש. בינתיים, בקהילה מנסים להתאושש ומדברים על עלייה מתוכננת לישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רגע לפני הסגר נערכה חתונה גדולה וההערכה היא ששם החלה ההדבקה, שלא פסקה. כ-200 יהודים נדבקו מהקהילה, שמהווים כ-10% ממנה, מתוכם כ-16 הלכו לעולמם. בין הנפטרים איש העסקים ארי פרץ, אמו סימון, אביו אמיל – שלושתם קרובי משפחה של השר עמיר פרץ. בנוסף, נפטר מהנגיף גם שליח חב"ד הוותיק במרוקו, הרב שלום איידלמן.

את הוראות הבידוד לא רק מפרסמים בתקשורת, אלא גם צועקים בשטח. אחרי כאלפי נדבקים וכ-200 נפטרים, קצב ההדבקה פוחת ובמרוקו מקווים שבלמו את הנגיף והתקשורת מדווחת על עוד ועוד מחלימים. בעוד כמה ימים יוחלט האם להתחיל לפתוח מחדש את המדינה

יוסוף ספין, מדריך טיולים שלמד עברית בעצמו, סיפר על המצב במדינה: "כולם נמצאים בבתים ואף אחד לא יוצא מהבית. בית הכנסת סגור, כמו כל המסגדים, כמו כל בתי הקפה". בינתיים, יש מי שיוצא מעט מהבתים למקומות מפתיעים. "הרבה מוסלמים במרוקו הלכו להתפלל בקברי צדיקים, שתיעצר המגפה", סיפר ספין.