ליגת העל חזרה לפני פחות משבוע וכבר נראה שיש חשש לגבי המשך קיומה. היום (שישי) ערך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו שיחה עם יו"ר המינהלת ארז כלפון לגבי המשך קיום עונת הכדורגל. השיחה הגיעה בעקבות הפרת הוראות משרד הבריאות על ידי הקהלים של הפועל ומכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד בשבוע החולף. גרוטו הדגיש כי התקהלויות מסוג כזה מגבירות את סיכויי ההדבקה.
בנוסף, ציין גרוטו כי התנהגות השחקנים שיצאו לקהל בסיום המשחקים וחלקם אף בא במגע עם גורמים נוספים מעבר לשחקנים ואנשי צוות הקבוצה, מהווה הפרה חמורה של המתווה שאישר את חזרת המשחקים. הפרופסור גרוטו מסר כי "עליית התחלואה בימים האחרונים והחשש מהתפרצות חוזרת של הנגיף, מסכנים את המשך עונת המשחקים".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד
(צילום: נדב צנציפר)
יו"ר המינהלת ארז כלפון: "אני חוזר ומבהיר כי לא נקבל כל הפרה שתיגרם על ידי קבוצות ושחקנים. למען הסר ספק, כל הפרה נוספת, תוביל לסנקציות חריפות יותר מאלו שכבר ניתנו. לרבות סנקציות שיופעלו ישירות כנגד שחקנים ובעלי תפקידים שיפרו את ההנחיות".
"לא אאפשר לאף אחד לסכן את פרנסתם של עשרות אלפי משפחות המתפרנסות מעבודה סביב ענף הכדורגל. אני פונה ומבקש מהאוהדים, אנא שמרו על בריאותכם והמנעו מהתגודדות מיותרת שמסכנת את בריאותכם ובריאות משפחתכם. אנא דעו, כי בתרחיש של הדבקות כתוצאה מהתגודדות מחוץ לאצטדיונים, עתיד הכדורגל שאתם כל כך אוהבים עשוי להיות בסכנה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א חוגגים
אוהדי מכבי ת"א חוגגים
אוהדי מתגודדים אחרי המשחק מול מכבי חיפה
(צילום: אורן אהרוני)
"גם לי חסרה אוירת המשחק באצטדיונים, גם אני כמו כל האוהדים צופה במשחקים בטלוויזיה עד שלא יוחזר הקהל לאצטדיונים. מגבלות הקורונה גזרו עלינו שינויים באורחות החיים, אך כדי שנחזור לשגרה ולחגוג ביציעים, אנו חייבים לעבור את התקופה הקרובה ולאפשר לקבוצות לסיים את העונה על המגרש".
"אנחנו עובדים בשיתוף עם משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט, על תוכנית להחזרת הקהל למגרשים באופן מותאם למציאות הקורונה, ברגע שזה יתאפשר, אך בשלב זה עוד לא בשלה העת. אנא התאזרו בסבלנות וכבדו את ההנחיות. התנהגותכם תשפיע ומשפיעה על אמון משרד הבריאות בהתנהגות האוהדים בעתיד בעת ההגעה למשחקים תחת מגבלות הנגיף שישאר איתנו בתקופה הקרובה".