הקרב על המלט: כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, הוועדה המייעצת לשר הכלכלה והתעשייה בעניין היטל היצף מלט דחתה את המלצת הממונה על ההיטלים דני טל, והמליצה להשאירו על כנו בשיעור של 0.25%. טל המליץ להעלות את ההיטל על המלט המיובא מיוון וטורקיה בעד 30%. כעת הועברה המלצת הוועדה לשר עמיר פרץ, ועומדים לו 15 יום לקבלת החלטה.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תפקידה של היחידה להיטלי סחר במשרד הכלכלה הוא לחקור האם מתקיים יבוא בהיצף והאם הוא גורם נזק משמעותי לתעשייה הישראלית. מטרת החקירה, המתבצעת מול הגורמים הרלוונטיים בארץ ומחוץ לארץ, היא להגן על המשק הישראלי מפני סחר לא הוגן העלול לפגוע באופן משמעותי בתעשייה הישראלית ובטווח הארוך גם בתחרות ובמחירים.
2 צפייה בגלריה
מפעל מלט הרטוב
מפעל מלט הרטוב
מפעל מלט הרטוב
(עמית שאבי)
כפי שפורסם בכלכליסט, הוועדה לא מצאה קשר סיבתי בין מצבה של נשר לבין היבוא בהיצף. בהמלצת הוועדה נאמר כי יש החמרה בנזק לתעשייה המקומית, אולם היא התקשתה ליחס את הנזק המוכח לתעשייה המקומית ליבוא בהיצף.
2 צפייה בגלריה
אוניית מלט של סימנט
אוניית מלט של סימנט
אוניית מלט של סימנט
במסגרת דיוני הוועדה, שהתכנסה לשלוש ישיבות, שמעו חברי וחברות הוועדה את הצדדים להליך ובהם נציגי התעשייה המקומית, יבואנים, יצרנים זרים ונציגים של ממשלות טורקיה ויוון. עוד שמעה הוועדה את הממונה על היטלי הסחר במשרד הכלכלה והתעשייה, הממונה על התחרות ואיגודים עסקיים.
את ההחלטה האם לאמץ או לדחות את המלצת הוועדה יקבלו שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, ודעתם לא בהכרח עומדת להיות זהה.