התפתחות משמעותית בחקירה: לאחר שבתחילת השבוע התירה המשטרה לפרסם כי אתלטית מפורסמת ואלופת ישראל לשעבר חשודה בניהול רשת סחר בנשים למטרות זנות, חלה היום (חמישי) התפתחות משמעותית בחקירה: השופטת האריכה את מעצרה ב-6 ימים. 

לעדכונים נוספים ושליחת שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אורין הרוש, חוקר ימ"ר תל אביב, אמר: "יש התפתחות דרמטית. הוספנו סעיף חמור לחקירה - סחר בבני אדם. הספורטאית ובן זוגה לשעבר חשודים כרגע מבחינתנו בסחר בבני אדם. לצערנו בשנת 2020 קל מאוד לקנות בחורות בישראל".

השופטת ענת יהב אמרה: "כבר בהארכת המעצר הראשונה קבעתי שיש חשש כבד לשיבוש. יש מארג ראיות מקיף, בין היתר גם ראיות פורנזיות וכלה בעדויות של מספר רב של נשים. גם היום היחידה החוקרת הציגה בפני מסמכים וראיות סודיות, חשד חמור של סחר בנשים, סחר לצורך זנות".

על החשודה אמרה השופטת: "מדובר במי ששלטה ביד רמה וידעה והבינה לעומק את כל הפעולות הנדרשות לצורך תחזוק אותה רשת. ידיעתה מגעת לכל פעולה ופעולה בכל בית הבושת אשר תפקד תחת ניהולה".

אחת מהדירות ששימשו לזנות (צילום: N12)
אחת הדירות שבהן לפי החשד פעלה הרשת | צילום: N12

החשודה, ששמה עדיין אסור בפרסום לפחות עד דיון נוסף שיתקיים מחר, חשודה בכך שניהלה רשת של דירות דיסקרטיות במסווה של דירות עיסוי, שבהן סופקו שירותי מין ללקוחות על-ידי נשים שאותן הביאה ארצה לצורך עיסוק בזנות. בין סעיפי האישום: סחר בבני אדם למעשה זנות, גרימת עזיבת המדינה לשם זנות, בקשירת קשר לעשות פשע, הבאת אדם לידי עיסוק זנות, איסור הלבנת הון (מניעת דיווח), בהחזקת מקום לשם זנות, בעשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, בפרסום שירותי זנות, בעבירות על פקודת מס הכנסה ובהעסקת עובדים זרים.

פרקליטו של החשוד: "אין לו שום קשר לעבירות המקוריות של זנות, של משהו שקשור לניצול נשים, חלילה וחס"

בן הזוג חשוד בשורת עבירות: הבאת אדם לידי עיסוק בזנות, גרימת עזיבת המדינה לשם זנות, קשירת קשר לעשות פשע, השגת רווחי אדם העוסק בזנות, השמטת הכנסה ועשיית מעשה העלול להפיץ מחלה. 

עו"ד ששי גז, פרקליטו של בן הזוג, מסר כי מרשו "הוא בעל משפחה, אין לו עבר פלילי הוא מעולם לא עסק בפשע ואין לו שום קשר לעבירות הזנות - וגם המשטרה לא טוענת היום שמדובר בעבירות זנות כלשהן לגביו. מה שמיוחס לה לא מיוחס לו ואת זה כבר צריך להגיד בשלבים הראשונים האלה. הייתה עבירת הלבנת הון, הוא טוען שלא ידע שמדובר בהלבנת הון. הוא טוען טענות אחרות שיתבררו בבית המשפט, אבל אין לו שום קשר לעבירות המקוריות של זנות, של משהו שקשור לניצול נשים, חלילה וחס. האיש ישר, עוסק בעבודתו, אין לו שום קשר לפלילי עד היום".

החשודה בסחר בנשים מעצר
החשודה המרכזית, בדיון קודם בביהמ"ש
בתום חקירה סמויה, נעצרו ביום ראשון האחרון שמונה חשודים, אשר על פי החשד הפעילו את הרשת המסועפת. בראשם של השמונה, עמדה אישה כבת 50 מרמת גן, שבין היתר הובילה מסע פרסום לגיוס קורבנות – ביחד עם בעלה שנעצר אף הוא. על פי החשד, האישה העסיקה נשים במתן שירותי מין בדירות דיסקרטיות בגבעתיים, ר"ג, פ"ת ורעננה, במסווה של מתן שירותי עיסוי.

לצידה של ראש הרשת פעלו חשודים נוספים, כשלכל אחד מהם תפקיד ותחום אחריות מוגדר. מהחקירה עלה כי הרשת פעלה מזה מספר שנים וכי החשודים פעלו באופן שיטתי ומתוחכם, תוך ניצול ופגיעה בקורבנות. את קורבנותיהן נהגה הרשת לגייס באמצעות פרסום מודעות באתרים בשפה הרוסית בארץ ובחו"ל: "דרושות מעסות - שכר גבוה".

"תיק החקירה מוכר וכולל ראיות רבות, החומרים מצביעים על החשודה של מי שעומדת בראש היררכיה ומנהלת מספר בתי בושת, מבצעת בין מספר הגופים שנמצאים תחתיה", אמרה השופטת בדיון שנערך בפרשה. "מדובר באירוע חמור, אני מסכימה שנתן לראות שמדובר ברשת שמופעלת באופן מקצועי כשכול אדם יודע מה תפקידו בכוח. לא מתייחס לניצול המחפיר של נשים חלשות שעוברות קילומטרים רבים כדי לעסוק בזנות בארץ. יש לפקח על החקירה".