מבצע הבדיקות הסרולוגיות לאיתור נוגדנים יחל בשבוע הבא

משרד הבריאות הודיע כי 70 אלף בני אדם יעברו בדיקות בקופות החולים השונות. בבני ברק המבצע כבר החל. שר הבריאות: "כלי חשוב שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל"

זמן צפייה: 05:48

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי מבצע הבדיקות הסרולוגיות לאיתור נוגדנים יחל בשבוע הבא, בקרב 70 אלף בני אדם, שיעברו את הבדיקות בקופות החולים השונות. בבני ברק המבצע החל כבר היום, ולפי משרד הבריאות, בהמשך יוכלו להיבדק עשרות אלפים נוספים כחלק מבדיקת דם שגרתית.

"הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל", אמר שר הבריאות אדלשטיין. "כך, נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה אם חלילה יתפרץ".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו הכריע: כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר

פרסום ראשון: המשטרה חוקרת האיומים על התלמידה שנדבקה בקורונה

מנהיגי יוון וקפריסין צפויים להגיע לישראל ולדון בחידוש הטיסות

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה | צילום: מד''א

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי "הכוח היחסי של מדינת ישראל בתחום הרפואה הקהילתית היה ונשאר בקופות החולים שלנו. הן בעלות הפריסה הגיאוגרפית הטובה ביותר ובעלות היכולת הטובה ביותר בקהילה לביצוע סקרים ומדגמים רפואיים".

פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, הסבירה כי "מטרת הבדיקות הסרולוגיות היא לשקף המצאות נוגדנים לווירוס הקורונה באדם וכך לתת תמונה על מצב החשיפה למחלה בקרב האוכלוסיה".