עולם האתלטיקה התעורר הבוקר (שני) לסערה עם פרסום מעצרה של שיאנית ואלופת ישראל לשעבר, שעל פי החשד עמדה בראש רשת למטרות זנות, שפעלה בדירות דיסקרטיות במסווה של מתן שירותי עיסוי. היא נעצרה אתמול (ראשון) יחד עם בן זוגה לשעבר ובית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרה עד ליום שישי - אך אסר לפרסם את שמה לפחות עד לדיון הבא.
אחד מחבריה לנבחרת ישראל באתלטיקה בעבר סיפר: "קשה לי להאמין שככה היא הסתבכה. לא ממש היינו בקשר קרוב, אבל נפגשנו ודיברנו בטלפון מדי פעם. אף פעם לא נכנסתי לחיים האישיים שלה. לעולם לא חשבתי שהיא תגיע למצב כזה ולא יודע מה מושך אנשים לכיוון הזה. במדינה שלנו, המשטרה יודעת לעבוד, ועושה את שלה. זו הפתעה שהיא עוד עמדה בראש הפירמידה".
3 צפייה בגלריה
 אלופת ישראל לשעבר שעמדה בראש הרשת
 אלופת ישראל לשעבר שעמדה בראש הרשת
אלופת ישראל לשעבר שעמדה בראש הרשת

אולי בעיות פרנסה הובילו אותה לזה?
"קשה להגיד, אבל זה אולי חלק קטן מזה. אם אין פרנסה צריך ללכת לכיוונים האלה? צריך לחפש לעבוד בעבודה מכובדת. יהיה לי עצוב לשמוע אם זה נכון, אבל כנראה שאין עשן בלי אש. מצטער בשבילה".
חברה נוספת של אותה אתלטית עבר הוסיפה: "יצא לנו להתאמן אחת ליד השנייה הרבה שנים, אבל לא יחד. בנבחרת היינו אוכלות יחד וגם לפעמים ישנות באותו חדר בתחרויות בחו"ל. אני סיימתי קריירה וכן מצאתי עבודה בתחום ועם ילדים. מי שרוצה מוצא עבודה מכובדת".
אותה חברה הוסיפה: "ברור שהאיגוד והוועד האולימפי יכול לעזור יותר ולעשות תוכניות למי שפורש. באתלטיקה הספורטאים ממש מסכנים. בחיים האישיים כנראה היה לה יותר קשה וגם לפעמים שמעתי שהיה חסר לה כסף. לא כל אחד חייב להיות עורך דין, אפשר להיות מורה או לעבוד באגודות ספורט".
מאיגוד האתלטיקה נמסר: "האתלטית המדוברת אמנם הינה אתלטית עבר, אך בינה לבין האיגוד אין כל קשר בהווה. איגוד האתלטיקה הצטער לשמוע על המעשים המיוחסים אליה ומתנגד לכך בכל תוקף".
3 צפייה בגלריה
האתלטית החשודה בניהול רשת לסחר בנשים
האתלטית החשודה בניהול רשת לסחר בנשים
האתלטית החשודה בתקופתה כספורטאית פעילה
(צילום: AP)

3 צפייה בגלריה
מעצרים של משטרת ישראל בפרשת הסחר בנשים
מעצרים של משטרת ישראל בפרשת הסחר בנשים
המעצרים של משטרת ישראל בפרשת הסחר בנשים
(צילום: דוברות המשטרה)
מהחקירה הסמויה, שנוהלה גם עם רשות המסים והביטוח הלאומי, עולה כי החשודים הפעילו רשת מתוחכמת שעסקה בהבאת נשים לישראל לצורך עיסוק בזנות וסרסרות. הרשת פעלה זה מספר שנים בערים גבעתיים, רמת גן, פתח תקווה ורעננה.
חוקרי הימ"ר נדהמו לגלות כי על פי החשד מי שעומדת בראש הרשת היא אישה, אשר בין היתר הובילה את מסע פרסום גיוס הקורבנות ביחד עם בן זוגה לשעבר, תושב רמת גן בן 51. על פי החשד היא ניהלה את עובדי הרשת ואף הדריכה את הנשים כיצד עליהן "להעניק מסאז'".
לצידה של ראש הרשת פעלו חשודים נוספים, כשלכל אחד מהם תפקיד ותחום אחריות מוגדר. יחד עימה ועם בן זוגה לשעבר, נעצרו עוד שישה חשודים בניהול הרשת הבינלאומית - חמש נשים וגבר. כל הקורבנות הועברו למקום בטוח שבו תוענק להן הגנה. על פי החקירה, החשודים פעלו באופן שיטתי ומתוחכם, תוך ניצול ופגיעה בקורבנות. את הקורבנות נהגה הרשת לגייס באמצעות פרסום מודעות באתרים בשפה הרוסית בארץ ובחו"ל, תחת הכותרות "דרושות מעסות - שכר גבוה".