אחרי 9 שנים: שוטר פלס' הואשם בגרימת מותו של ישראלי בקבר יוסף

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד צאלח חאמד, סייר בביטחון הלאומי הפלסטיני, לאחר שב-2011 ירה לעבר כלי רכב ישראליים שנכנסו למתחם הקבר. בתקרית נהרג בן יוסף לבנת ונפצעו שלושה נוספים

בן יוסף לבנת שנהרג בקבר יוסף
בן יוסף לבנת שנהרג בקבר יוסף | צילום: קבר יוסף, ועד מתיישבי השומרון

התביעה הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נגד צאלח חאמד בגין גרימת מוות בכוונה בצוותא של בן יוסף לבנת בקבר יוסף בשנת 2011. עוד הואשם חאמד בניסיון לגרימת מוות בכוונה בצוותא ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום עולה כי באפריל 2011 שהה חאמד יחד עם נוספים במתחם קבר יוסף, במסגרת תפקידם כסיירים בביטחון הלאומי הפלסטיני. בשעת לילה הבחינו הסיירים בכלי רכב ישראלים שנכנסו למתחם הקבר, ובישראלים יוצאים מהם. הסיירים החלו לירות באוויר כדי להרחיקם, וכאשר כלי הרכב יצאו מהמתחם - ירה הנאשם יחד עם שניים נוספים מספר רב של כדורים לעבר כלי הרכב. בתקרית נהרג לבנת, אחיינה של השרה לשעבר לימור לבנת, ונפצעו שלושה ישראלים נוספים.

חאמד נעצר לפני כשלושה שבועות, והיום כאמור הוגש נגדו כתב אישום. על שני מעורבים נוספים באירוע נגזרו עונשי מאסר.

בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנת | צילום: ועד מתיישבי השומרון

התקרית התרחשה לאחר שקבוצה של 15 מתפללים מחסידות ברסלב נכנסה ברכב לקבר יוסף, לתפילה לרגל החג. שוטרים פלסטינים שהבחינו במתפללים ירו מספר יריות באוויר. כששמעו את הירי נכנסו המתפללים אל המכוניות ואז נפתחה אש לעברם. הקליעים חדרו את החלון הקדמי וארבעה מהמתפללים נפצעו. לבנת נפצע מהירי באורח אנוש ופונה אל שער החטיבה המרחבית שומרון - שם, בתום פעולות החייאה, נאלצו לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים.

"זה היה בחור שכל מטרתו בערב החג השני של  פסח היתה להתפלל והוא נרצח בדם קר באופן מתועב והותיר אישה וארבעה יתומים", נמסר אז מלשכתה של השרה לשעבר לבנת

הלווית בן יוסף לבנת
הלווית בן יוסף לבנת | צילום: רויטרס

.