"אני לא נושם"

ארה"ב סוערת: שוטר דרך על גבר שחור - עד שמת

גבר שחור שתועד כאשר שוטר לבן דורך על צווארו, מת - וארצות הברית סוערת • בסרטון נשמע העצור מתחנן כי הוא לא נושם, אך השוטר לא הרפה. ה-FBI פתחה בחקירה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

ארצות הברית שוב סוערת על רקע תקרית עם ניחוח גזעני, אחרי פרסום סרטון בו נראה שוטר דורך על צווארו של עצור שחור, ולא מרפה ממנו עד למותו.

האירוע התרחש בלילה האחרון בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה, במהלך מחאה שנערכה בעקבות ירי לעבר צעיר שחור אחר. כעת, התיעוד צפוי להגביר את המחאה.

את הסרטון צילם אחד מעוברי האורח וניתן לשמוע את העצור מתחנן בקול חלוש: "אני לא נושם". השוטר לא מרפה, החשוד ממשיך להתחנן, "בבקשה, גבר, אני לא נושם", עד שכעבור מספר דקות הוא נחלש ומפסיק לדבר.

דובר המשטרה טען כי השוטרים הזמינו לו אמבולנס, אך עד שהוא הגיע - היה מאוחר מידי. השוטרים טענו כי החשוד שעצרו היה תחת השפעת חומרים.

בסרטון ניתן לשמוע עוברי אורח הקוראים לעבר השוטרים להפסיק לדרוך על צווארו של העצור, שהיה אזוק בידיו. אחד השוטרים משיב להם כי הוא "גבר קשוח" וזה בסדר.

ה-FBI, הבולשת הפדרלית, פתחה בחקירת מקרה המוות, ובהתאם לפרוטוקול - הוציאו את השוטרים המעורבים לחופשה עד לסיום החקירה.

פעילים חברתיים מקומיים כבר מציירים את האירוע כעוד התעללות באפרו-אמריקאים. "לא משנה מה האיש הזה עשה, זה לא אמור היה להיגמר בגזר דין מוות. מה שהחל כאירוע שעניינו לכאורה כסף שוב הפך לאירוע קטלני עבור גבר שחור".

ראש העיר מיניאפוליס, ג'ייקוב פריי, אמר בתגובה, כי "הוא לא היה צריך למות. מה שראינו היה נורא, פשלה גמורה ומוחלטת. לא משנה מה תעלה החקירה, זה לא משנה את האמת הפשוטה שהוא היה צריך להיות איתנו הבוקר".

"מה שראיתי היה שגוי בכל רמה שהיא. היותו של אדם שחור באמריקה זה לא דבר שצריך לגרור עונש מוות. כשאתם שומעים מישהו קורא לעזרה, אתם אמורים לעזור. השוטר הזה כשל במובן האנושי הבסיסי ביותר שיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר