נאשם נוסף באונס המחריד של החייל ירצה עונש מאסר: בית הדין הצבאי ביפו גזר היום (שלישי) 4 שנות מאסר וחצי על שחר מזרחי, אחד הנאשמים בפרשת האונס הקבוצתי של החייל אביצח שוורץ בבסיס זיקים בשנת 1999 – זאת במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים. מזרחי לא הורשע באונס, אלא בסעיף התעללות בנסיבות מחמירות בצוותא בלבד.

לעדכונים נוספים ושליחת שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מזרחי אמנם לא הורשע בסעיף עבירת מין במסגרת עסקת הטיעון, אך הוא הודה בעובדות כתב האישום המתוקן ולפיהן יחד עם אחרים כפה על אביצח שוורץ לבצע בו ובאחרים מעשים מיניים.

"הנאשם נטל חלק במסכת מעשים קשה ואכזרית, התעללות בצוותא ללא רחם במתלונן, חייל צעיר שנפל קורבן ליצריהם של ארבעה חיילים, כשהוא חסר אונים ונעדר יכולת להתגונן מפניהם", נכתב בגזר הדין. "חלקו של הנאשם במעשים כלפי נפגע העבירה היו כרוכים בפגיעה קשה בגופו ובנפשו והם בעלי חומרה ניכרת".

עו"ד עופר רון, המייצג את שוורץ, מסר: "ברגע זה ניתן גזר הדין בעניין האונס הקבוצתי האכזרי בבסיס הטירונים בנצרים. בית הדין קיבל את עיסקת הטיעון והשית על מזרחי 55 חודשי מאסר בגין עבירות המין והתעללות שבוצעו באביצח שוורץ ועונש מאסר על תנאי של שנתים על ביצוע עבירות מין ואלימות. הנפגע אביצח שוורץ באמצעות עורך דינו עופר רון נתן הסכמה לעיסקה בכדי להימנע מנזק נפשי חמור נוסף מעצם ניהול ההליך. מזרחי הודה בכתב האישום החמור והביע חרטה אך זאת רק לאחר כ-18 שנים לאחר שנמלט מהארץ ונתפס רק לאחרונה".

עו"ד הילה גולן ועו"ד דניאל אזולאי, המייצגות את שחר מזרחי, מסרו: "אנו מברכות את הרכב בית הדין על שאישר את הסדר הטיעון. במסגרת ההסדר וכתב האישום המתוקן בוטלו כנגד מרשנו כל סעיפי עבירות המין אשר יוחסו לו תחילה ובמקום זאת, הורשע הוא בעבירת אלימות בלבד. כך שבפועל, לא היה יסוד להאשימו מלכתחילה בעבירות מין. במסגרת ההסדר נכללה גם סוגית הבריחה מן מהדין. אנו שמחות שהצלחנו להוכיח בסופו של יום את חפותו של מרשנו בחלק הארי של כתב האישום בכל הנוגע לעבירות המין".

עו"ד הילה גולן עו"ד דניאל אזולאי
עו"ד הילה גולן ועו"ד דניאל אזולאי

"החייל הוריד אותי על הברכיים, לקח את הרובה שלי, הכניס מחסנית ודרך אותו"

מזרחי, כיום בן 38, ברח מישראל לארצות הברית בשנת 2004 לאחר שזייף דרכון אמריקני. לפני שנה, עצרה אותו המשטרה הצבאית – זאת לאחר ששב לישראל תחת זהות בדויה ועבר להתגורר בהתנחלות בת עין. במשטרה הצבאית העריכו כי מזרחי ניצל את קשריו עם נוער הגבעות וכך לא זוהה והתחמק מהעמדה לדין.

בדצמבר האחרון, הודה מזרחי במעשים החמורים המתוארים בכתב האישום נגדו, הכוללים התעללות ואונס שבוצעו על ידו ועל ידי שלושה חיילים נוספים בבסיס. החיילים הואשמו שתוך כדי מעשה האונס הם הכו נמרצות את שוורץ תחת איומי נשק, כשחלק ביצעו בו גם מעשה סדום.

כתוצאה מהיעדרותו הממושכת של מזרחי מהדיונים, שניים מבין שלושת השותפים שלו למעשים זוכו. החשוד הנוסף בפרשה הורשע - ונגזרו עליו 6 שנות מאסר. היום, כאמור, נגזר דינו של שותף נוסף לפשע החמור - שירצה אף הוא עונש מאסר. 

בריאיון מיוחד שהעניק קורבן האונס לאתר mako בשנה שעברה, הוא חשף כי רק כעבור כשנה וחצי הוא אזר אומץ לספר על המקרה לחונך שלו, שהעביר את המידע לקצין בחיל האוויר, ומשם הפרשה הגיעה לחקירה של מצ"ח וימ"ר נגב.