מחקר המכון הביולוגי: 2 תרופות קיימות התגלו כיעילות נגד הנגיף

המוסד המחקרי גילה כי נגזרות של שתי תרופות שנועדו לטיפול במחלת "גושה" אפקטיביות גם בטיפול בקורונה - ועשויות להיות יעילות גם נגד התפרצויות עתידיות של נגיפים חדשים

זמן צפייה: 03:27

תוצאות מחקר שערך המכון למחקר ביולוגי, שפורסמו היום (שלישי), מעידות על כך שנגזרות של שתי תרופות שנועדו לטיפול במחלת "גושה" יעילות נגד נגיף הקורונה - ועשויות להיות יעילות גם נגד התפרצויות עתידיות של נגיפים חדשים.

אחד החומרים שנבחנו הוא נגזרת של התרופה Cerdelga®️, שכבר קיבלה אישור FDA וניתנת כיום לחולי גושה, והתרופה השנייה נמצאת בשלבי אישור מתקדמים. מהמכון נמסר כי טיפול במחלה חדשה באמצעות תרופה קיימת ומאושרת לשימוש, יכול להוות פתרון זמין בטווח הקצר, שכן אחד האתגרים הגדולים הוא משך הזמן הלוקח מהשלב המחקרי ועד להפקת תרופה המאושרת לטיפול בבני אדם.

במהלך המחקר שערך המכון הביולוגי, טיפול בנגזרות של שתי התרופות הוביל לירידה משמעותית ביכולת השכפול של נגיף הקורונה, הגורם להרס ותמותה של התא המודבק. ירידה זו מונעת נזק הנגרם לתאים לאחר הדבקה בנגיף הקורונה החדש (בשלב זה התרופות נבחנו על תרביות תאים). שתי התרופות שבפיתוח נמצאות כעת בשלב של בחינת יעילותן כטיפול כנגד נגיף הקורונה החדש בבעלי חיים.

עוד בחדשות 13:

בשל חשש מסכנות בריאותיות: נעצר הניסוי ב"תרופת טראמפ"

התפרצות הקורונה ברחובות: מורה רביעית בביה"ס "נבון" נדבקה

"קשר והכה בחגורה": מנהל בכת לב טהור הואשם בהתעללות בקטינים

חוקרים במעבדה
חוקרים במעבדה | צילום: חדשות 13

אתמול הודיע ארגון הבריאות העולמי על הפסקת הניסוי בתרופה נגד מלריה "הידרוקסיכלורוקווין", שנבדקה האפשרות כי ביכולתה לשמש כטיפול נגד קורונה. זאת, בשל חשש מסכנות בריאותיות הכרוכות בשימוש בה.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז כי הוא נוטל את התרופה כאמצעי זהירות נגד הנגיף - חרף חוות דעת מקצועיות שהזהירו מפני תופעות לוואי מסוכנות הכרוכות בשימוש בה.

החלטת הארגון מגיעה לאחר שמחקר קודם הצביע על כך שהשימוש בתרופה עלול להעלות את הסיכון של מטופלים למות כתוצאה מהנגיף.