"יכולתי לתרום" • צפו

גדעון סער: נתניהו לא מינה אותי לשר; "לא אתרפס, יש לי עמוד שדרה"

חה"כ גדעון סער הסביר הערב מדוע הוא לא מונה לשר; "לא עשיתי קמפיין, ולא הייתי מוכן להתרפס" • למרות כושר השכנוע של נתניהו, הוא סירב ליטול את תפקיד השגריר בארה"ב (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. סער ונתניהו בימים אחרים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בראיון ראשון לאחר הקמת הממשלה, תוקף הערב (מוצ"ש), חבר הכנסת מהליכוד גדעון סער את ראש הממשלה וטוען, כי הוא לא נבחר לשר רק בגלל נקמנות אישית של נתניהו, ולמרות כושר השכנוע של נתניהו, הוא סירב ליטול את תפקיד השגריר.

בראיון לוחמני שהעניק ל'חדשות 12', הסביר סער כי הוא לא מאוכזב מכך שהוא חבר כנסת פשוט - מן השורה; "יש בזה אפילו עניין חינוכי, הייתי שמח להיות שר - אבל בתפקיד משמעותי, לא כמו הח"כים שרק נכנסו לכנסת וכבר חייבים להיות שרים או סגני שרים".

סער בראיון ב'פגוש את העיתונות' הרב עם רינה מצליח (חדשות 12)

עוד הוסיף סער, כי הוא מאוכזב מהחלטת ראש הממשלה, "אך זה מה שהוא בחר, למדתי מראש הממשלה הקודם מהליכוד, כשאין ציפיות אין אכזבות, ולכן לא הופתעתי".

היה פה נקמה אישית של נתניהו, נשאל סער והשיב: "אני לא פרשן, ולא אני צריך להסביר את זה. בשיחה שהייתה לי עם ראש הממשלה, שהוא אדם עם כושר שכנוע מאוד גדול, אותי הוא לא הצליח כל כך לשכנע".

"כשאתה נכנס לפוליטיקה", הבהיר סער: "זה מסע קשה. אתה עובר התמודדויות, עליות, ירידות. הדבר החשוב בכול העניין הוא שאני אוהב את הכנסת, ואייצג את הבוחרים שלי בצורה מכובדת ואפקטיבית".

"בניגוד לאחרים, לא עשיתי קמפיין - לא באולפנים ולא בדרך אחרת - למנות אותי, ולא באתי עכשיו לאולפן כדי לפתוח בקינה ונהי למה לא מוניתי".

לגבי ההצעות שקיבל מנתניהו סיפר סער: "הועברה אליי לפני שבועיים הצעה מאוד מכובדת לתפקידים דיפלומטיים, לאחר מכן ראיתי שידידי גלעד ארדן נעתר להצעה הזו. אני חושב שהוא יכול לעמוד באתגר הזה, מברך אותו שיצליח. כשאני קיבלתי את ההצעה הזו חשבתי שלא נשלחתי על ידי חברי הליכוד לעשות תפקיד דיפלומטי בניכר, בכיר ככל שיהיה".

לגבי המשך דרכו בפוליטיקה אמר סער: "אחרי שחזרתי לצמרת הליכוד אחרי כחמש שנים בחוץ, למרות שראש הממשלה לא עשה מזה סוד - בלשון המעטה - שהוא לא רצה אותי שם, למדתי שהמעמד הציבורי שלי לא נקבע ולא ייקבע לפי מה שאני אקבל או לא אקבל מראש הממשלה. אני אסלול את הדרך שלי. אני מכבד את ראש הממשלה, הוא נבחר בפריימריז וקיבלתי את ההכרעה. נרתמתי ועבדתי קשה מאוד בכל מערכות הבחירות להצלחת הליכוד".

ועקץ את חבריו לצמרת הליכוד: "לא אשנה את דרכי - אני לא אבסס את מערכת היחסים שלי עם רה"מ על חנופה והתבטלות - זה לא יקרה. אני מכבד אותו, יש לי את עמוד השדרה שלי והמחויבות האידיאולוגית שלי וכך אפעל. אני לא מחפש להתנגח איתו וכשדעתי שונה, לא אחשוש להתווכח איתו או להיאבק על עמדותיי".

לגבי מפשט נתניהו אמר: "אני מניח שהוא יכפור בהאשמות נגדו. לא נוח לי לראות את ראש הממשלה על כיסא הנאשמים, לא חושב שלמישהו יהיה נוח לראות את זה. זה לא יום קל, לא רק לו גם לרבים אחרים בעם ישראל.

"אני מאחל בכל ליבי לראש הממשלה שיצליח להוכיח את חפותו ושיצליח במשפט. הוא זכאי להליך הוגן. אנחנו הולכים אחרי רה"מ הרבה מאוד שנים, הוא אדם עם הרבה מאוד זכויות והישגים וזה בהחלט לא יום קל. עם זאת מגיעה לו הזכות שלו להליך הוגן ואני מאחל לו הצלחה במאבק שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר