משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפתח מחר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מדובר באירוע חסר תקדים בתולדות ישראל - הפעם הראשונה שבה ראש ממשלה מכהן יושב על ספסל הנאשמים. לקראת האירוע ההיסטורי, הגיעו ל"פגוש את העיתונות" יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ממפלגת הליכוד וח"כ תמר זנדברג ממרצ, ובמהרה הרוחות התלהטו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ראשון להציג את עמדתו היה זוהר, שטען כי נעשה עוול לנתניהו והטיח האשמות קשות בדבר קשירת קשר כדי להביא להפלתו מהשלטון. "היו הרבה שעבדו ממש קשה, במיוחד בשמאל ובתקשורת", אמר זוהר. "עשיתם הכול כדי שתהיה תמונה מחר של ראש הממשלה בבית המשפט, משום שלא ידעתם לנצח אותו בקלפי. הציבור רצה אותו הרבה מאוד שנים, לא יכולתם לנצח אז הלכתם בדרך עקלקלה".

"המשטרה והפרקליטות עבדה אצלכם ב'פול טיים ג'וב'", הוסיף יו"ר הקואליציה. "אתם עבדתם בסינרגיה מוחלטת, הם הדליפו לכם חומרים ואתם הבאתם את זה פה לחדשות אתם העברתם להם אינפורמציות ובסוף הצלחתם להגיע למטרה שלכם - שנתניהו יהיו מואשם בפלילים. זה רגע עצוב מאוד למדינה שאתם - השמאל והתקשורת - הובלתם אותו. בדפי ההיסטוריה יירשם שהוא היה ראש ממשלה נהדר, והייתה רדיפה פוליטית נגדו".

בנימין נתניהו מסכה (צילום: רויטרס, רויטרס_)
יתייצב מחר בבית המשפט. נתניהו | צילום: רויטרס, רויטרס_

ח"כ זנברג הגיבה על הדברים הקשים: "זו לא הפעם הראשונה בהיסטוריה, וישראל היא לא המדינה הראשונה בעולם, שבה רואים שהקונספירציה היא מפלטו האחרון של הנבל. ובקונספירציה זה הכול - ה'אתם' הזה, התקשורת והשמאל, וכמובן בית המשפט והפרקליטות והיועמ"ש שמאוים ונמצא תחת אבטחה - כל הדבר הזה ביחד כדי לקעקע במסע דה-לגיטימציה חסר תקדים".

"ראש הממשלה היה צריך להתפטר מזמן כי הוא עומד לפני אישומים בעבירות טוהר מידות הכי חמורות לאיש ציבור ישראלי בספר החוקים. הוא מואשם בשוחד ומתיישב על ספסל הנאשמים, וזה לא בגלל שמישהו עשה לו משהו או בגלל שמישהו שם לו ג'וקים במטבח, זה בגלל שהוא לקח שוחד. בגלל שיש עדויות".

בהמשך דבריו פתח זוהר במתקפה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "אני חושב שצריכים לבדוק היטב ולעומק את פרשת מנדלבליט. ההקלטות צריכות להיחשף לציבור, והוא צריך להוכיח שהוא זך וטהור. הוא היום אחראי כמעט על כל העניינים המשפטיים בישראל, שהוא יזום את חשיפת הקלטות ושיוכיח את חפותו".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, ארכיון (צילום: פלאש 90, חדשות)
המתקפה נמשכת. זוהר נגד מנדלבליט | צילום: פלאש 90, חדשות

"אם הוא רוצה להסתיר את הקלטות, אז כל עם ישראל צריך להיות מודאג", הוסיף זוהר. "אני רוצה לדעת למה הוא הלך באופן עיוור אחרי שי ניצן, והם המציאו רף חדש של עבירות שוחד". עוד אמר יו"ר הקואליציה: "אני לא סומך על הפרקליטות. בכול פעם שנכנסת למשוואה דמות ציבורית, גם הפרקליטות, גם המשטרה וגם התקשורת עושים חטא גדול, עוול עצום לנבחרי הציבור של הימין ולרה"מ ובסופו של דבר זה יבוא בעוכריכם כי הציבור יאבד בכם את האמון לחלוטין".

על כך הגיבה זנדברג: "יש פה מעגל קסמים שכמעט אי אפשר לצאת ממנו, כל מי שבא לעשות את עבודתו ולעשות משפט צדק נכנס לאותה קלחת של הסתה. בסופו של דבר רואים שרוב הציבור חושב שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום. רוב הציבור לא הצביע לקואליציית הימין. מחר יתיישב נאשם בשוחד על ספסל הנאשמים, בשורה התחתונה שלטון החוק הישראלי עובד. כמו שהלך נשיא שאנס לכלא מחר יתיישב ראש ממשלה על כיסא הנאשמים וינהל משפטו צדק".

בסיום הטיח זוהר בזנדברג: "את הולכת לפתוח שמפנייה מחר? השמחה הזאת כל כך מיותרת". זנדברג ענתה לו: "כבד לי בלב ביום כזה".